första köpta platta

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
vilken var eran första köpta platta?, min var Accept "Restless and wild" och det är jag jävligt stolt över för den håller än och brukar komma fram på småtimmarna ibland

Den första jag köpte själv var Twisted Sister - Stay Hungry..har för mig det var -85 eller kanske -86.

Har dock tidiga minnen av nån skiva med Familjen Hedenhös eller vad de hette, men den köte jag inte själv iofs.

Hade ju ingen skivspealre så det fick bli kasettband.....
Bruce Springsteen i samband med konserten på ullevi 1985 blev det :yoparty :yoparty

min första vinyl var depeche mode, construction time again.
det var den 15 april 1982, den jumma vår vinden svepte genom mitt då existerande hår.........

min första cd blev en uppdatering av samtliga DM skivor....

:rullandeu :rullandeu :rullandeu

Jag köpte ett 3-pack av synthmusik.

I hela mitt liv har jag då köpt 8 CDskivor varav jag har 4 kvar tror jag - resten har jag fått.

Första CDn jag köpte var en Kenneth and the Knutters skiva. Minns dock inte vilken...

Oj, den var svår. Kan det vart Europe eller Toto månne.

-Lowrider- skrev:
Skivor köper man inte ,dom bränner man själv. 180kr för en cd skiva är ju rena rånet!
Du kan inte vara gammal ifall CD-brännare existerade när du köpte ditt första album :rolleyes:

Förresten, brända skivor räknas inte in i skivsamlingen (allmän konvention) :tungan

Hmmm... svår fråga faktist men jag tror att det var en platta med pripps blå men är inte helt säker...

Min första LP fick jag i julklapp -84 Forever Young med Alphaville. Den skivan snurra ganska många varv. Undrar förresten vart alla mina LP,s är nu, hade ju de i den obligatoriska drickabacken av det gamla fina fyrkantiga formatet. =)

Första cd,n var -89-90 något, den där färgade killen med de pösiga färgglada byxorna som dansa så häftigt på MTV... MC Hammer (kollade i samlingen) U can't touch this uh uh uh :musik cool snubbe :hihi

Sen likt Påhlgren så uppgraderade jag DM-skivorna till digitala motsvarigheter :kär

berggren_martin skrev:
Förresten, brända skivor räknas inte in i skivsamlingen (allmän konvention) :tungan

Helt rätt!!!

Första Vinyl: Van Halen - 1984
Första CD: AC/DC - The Razors Edge :yoparty

LP: Black Sabbath - Sabbotage
CD: Kan vara en platta med Jesus Jones, eller Soundgarden - BadMotorFinger

gladh

Back