Första kärleken såld...

Cale skrev:
Jag får väl bikta mig jag också då.. :P

Sålde min älskade hoj idag..
Det kom tre grabbar från stockholm, inte visste de att det skulle bli kallt o blåsigt.. osv.. bla bla bla..
Han kommer bli nöjd, o jag kommer bli nöjd.. för nu väntar en tysklandsresa o ett eventuellt köp..

Vi får väl försöka tajma det så att jag o Ace åker tillsammans..

Nä nu ska jag kolla lite annonser :P

Det var CTE, Pluto och Daddy här på forumet som var och handlade hos dig =) Mika är skitnöjd med hojen. Riktigt fin var den!

Pejo skrev:
Fick höra idag om nån som köpt en sån du vill ha, '00 R750 i Tyskland, mkt låga mil, och bra pengar (50 lopper lite drygt) , och en transportkostnad på 3500:- nånting... Men den var skitfin, du ville ha skrapade hojjar ? :D
Ja, de jag sett på mobile.de hittills har varit för fina och för dyra. Jag tänkte ju halvförsäkra och vill inte behöva vara så rädd om den. Men det dyker nog snart upp nåt där åt mig med, det gäller väl bara att va med då och handla snabbt.

Ace Niki skrev:
Hehe, vilken snyftig historia. Eftersom jag har ont om tid att kolla annonser själv så utlyser jag en tävling. Den som tipsar om min nästa hoj (runt 50 000:-kanske) vinner nånting, öööhhh...får återkomma om vad det kan bli. Men det blir nåt fint iaf. Pejo ligger rätt bra till, han letar gixxrar.
En gixxer 750 -00 är perfekta hojen för dig.

Se så, se till att köpa en nu så det blir ordning på den här sommaren :)

Ace Niki: Vad var det du inte gillade hos TL1000S och Mille?

//Anders - SV650S pilot och V-Twin älskare..

mb skrev:
En gixxer 750 -00 är perfekta hojen för dig.
Se så, se till att köpa en nu så det blir ordning på den här sommaren :)
Ja, hela Sverige går ju och väntar på att jag ska köpa hoj :D . Har ev hittat en gixxer 00a nu :banana Fast den finns i Spanien... :gnissla . Hittade en intressant busa också.

UnderDOG skrev:
Ace Niki: Vad var det du inte gillade hos TL1000S och Mille?
//Anders - SV650S pilot och V-Twin älskare..
TLS:en var trög i styrning och kändes tung och allmänt jobbig; "förmycket traktor" som jag brukar säga (och ingen fattar). Aprilian var underbar när det gäller sittställning och kurvtagning men jag gillade inte att den är så lågvarvig och jag hatade den där ilskna lampan som sa till en att växla upp hela tiden.

Last edited:
Ace_Niki! Berätta nu vad som händer ! Vi sitter o undrar hur det går...

Ace Niki skrev:
Ja, hela Sverige går ju och väntar på att jag ska köpa hoj :D . Har ev hittat en gixxer 00a nu :banana Fast den finns i Spanien... :gnissla . Hittade en intressant busa också.

TLS:en var trög i styrning och kändes tung och allmänt jobbig; "förmycket traktor" som jag brukar säga (och ingen fattar). Aprilian var underbar när det gäller sittställning och kurvtagning men jag gillade inte att den är så lågvarvig och jag hatade den där ilskna lampan som sa till en att växla upp hela tiden.

Pejo skrev:
Ace_Niki! Berätta nu vad som händer ! Vi sitter o undrar hur det går...
Bara elände i mitt liv just nu. På god väg att jobba ihjäl mig, ingen hoj, inget internet hemma... Kort sagt: jag finns inte.
:gråta :huvet
Kan ingen bara komma med en, typ, gixxer750 dårå, dra mig i kragen ut från jobbet och påminna mig om att jag har 7.5 veckors semester att ta ut?

Har kört kompisens Blade i helgen, mycket trevligt. Nån som har effekt/vikt-förhållande för 00:ans cbr929 i huvudet? Jämfört med 00:ans gixxer750 blir det ju 147 vs 141 hästar men det skiljer väl en del i vikt mellan dem?

Nåt som man speciellt ska se upp för när man kollar på en beg 929:a?

Ace Niki skrev:
Har kört kompisens Blade i helgen, mycket trevligt. Nån som har effekt/vikt-förhållande för 00:ans cbr929 i huvudet? Jämfört med 00:ans gixxer750 blir det ju 147 vs 141 hästar men det skiljer väl en del i vikt mellan dem?

Nåt som man speciellt ska se upp för när man kollar på en beg 929:a?

Har för mig att 929ans torrvikt är 170kg och att effekten ligger på 152hk (enligt Mcpoolen)

http://www.mcpoolen.se/mc/2000/honda/cbr900rr-fireblade.html

Aha, ok...

Edit: En annan sak: vad är "Lenkkopflager" (tyska)? Är det styrlager eller svinglager? Äh förresten, jag lägger upp en egen tråd om detta.

Last edited:
Ace Niki skrev:
Bara elände i mitt liv just nu. På god väg att jobba ihjäl mig, ingen hoj, inget internet hemma... Kort sagt: jag finns inte.
:gråta :huvet
Kan ingen bara komma med en, typ, gixxer750 dårå, dra mig i kragen ut från jobbet och påminna mig om att jag har 7.5 veckors semester att ta ut?

jag har en gixxer750 du kan fö köpa billigt! :D

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...