Första inlägg

zeyni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2010
Hoj
2005 Triumph Speed Triple
Hej allihopa

Mitt namn är Zeyni, bor i Uppsala, och det ska bli kul att dela erfarenheter med likasinnade här på forumet.
Har precis köpt en Speed Triple och kan inte vänta på att snön smälter. Ska ta MC kortet i vår.
Vill gärna få kontakt med andra MC åkare i Uppsala/Norra Sthlm. Men alla får ta kontakt med mig om ni har några frågor.

Med vänliga hälsningar,
Zeyni

Välkommen. Bra att fixa en kul hoj innan du har kortet. Det är väldigt motiverande.

Jag gör som ovan, Önskar ett stort välkommen till SH.
Hoppas du kommer finna forumet informativt och hjälpsamt.

Hej Zeyni och välkommen.

Jag är också ny här på forumet fast du är ju nyare, han som skriver nästa tråd är nyast. Killen som skriver efter honom blir då NYAST fast med stora bokstäver. Skulle det komma en till efter honom så blir han JÄTTENY. Ja, du fattar, jag behöver nog inte utveckla det mer.

Lycka till med körkortet och hoppas det inte går som för grabben som körde upp tillsammans med mig:

Uppkörningen hölls vid en uppställningsplats för bussar inom ett inhängnad område, efter det sedvanliga manöverprovet fick ovanstående köra först. Döm om min förvåning när inspektören avbröt redan efter någon minut.
Oj då, tänkte jag, var det så lätt?
Killen hade kört mot enkelriktad inne på området, satt visst en liten skylt någonstans, jag hade gjort exakt samma sak.
Tycker att gubbajäveln borde ha talat om det men det var inte riktigt läge att ta upp det när man var nästa man på hojen.

Wow, det lät ingen kul. Jag gjorde ett liknande misstag när jag körde upp för B-kort. Men jag ska vara väl förberedd nu i vår.
Tack för alla fina svar. Uppskattar det.

/zeyni

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...