ProfessorRekyl
Medlem
tigrro skrev:2158651Det står mellan KTM 660 och 640. Vad har de för effekt? För/nackdelar? Vilken har kick/elstart? Vilken har längst serviceintervall? Riskerar man som helt nybliven MCägare (aldrig ägt eller kört MC tidigare. Bara cyklat och kört en Ciao) att tröttna på någon av dem under 1-2 år sådär? Känns det som de "saknar" effekt?
Detta är min egna sammanställning av dessa två hojar, mina åsikter baserad på andras åsikter!
660´n är ett gatmonster, mycket kraft och en smidig hoj. Kick på vänster sida, ska tydligen funka fint att köra bana några gånger om man vill det. 660´n är bra mycket piggare än 640´n, dels pga 660n´s 140 kg (+ 10 liter bensin) jämfört med 640´n på 150 kg (+10 lite bensin).
640´n har passagerarfotpinnar, och registrerad med en passagerare. 660´n får du inte skjussa på. 640´n har både kick och el-start, och INTE 640cc utan 625cc.
Får mer effekt i 640´n är en ny förgasare ett bra tips, då orginal är vakumförgasare. Detta ska ge lite mer effekt.
Båda två är mycket fina hojar, det gäller att välja efter vad just du ska använda din till! Båda har "tillräckligt" med kraft för lite bus, men 660n har enligt många både mer kraft och större smidighet.
Service, 660´n ligger på var 250

Obsevera att detta är min egna tolkning, samt att jag ej provkört någon av dessa två hojar. Men jag hoppas att det blir av inom en snar framtid.

Lycka till i ditt val!

Mvh
Johan