Första hojen

Haha absolut inte, tycker det är kul när folk tjafsar om små saker...
Är vi inte vuxna? :gnissla

Förstår dig om du inte har ekonomi då jag är i kanske liknande sits då jag är arbetslös, att köpa en DT125 för 14 500:- och sen trimm för 2 000:- det är väl ok!?

Skippa trimmet köp nyare? Öööh? Vafan får man en mycket nyare
för 14 500+2 000??? Sen förstår jag att visst den kan vara sliten osv m.m. KAN inte en "nyare" vara detta också? Du kanske VILL skruva med också!

Men vad vet jag? Jag äter bara popcorn.... :corn

Precis som någon sa tidigare.. Det räcker inte med 2000kr. Det minsta man måste göra är att köpa ny förgasare, annars kommer den värmenypa ganska så snart. Sen borde man byta de flesta lagrena i motorn, antagligen kopplingen med, eftersom den är så gammal. Avgassystem borde man också byta, för att få ut mest effekt.

Visst kan man köpa en ny cylinder och sätta på den, men sen är ju frågan hur länge den håller..
 
Precis som någon sa tidigare.. Det räcker inte med 2000kr. Det minsta man måste göra är att köpa ny förgasare, annars kommer den värmenypa ganska så snart. Sen borde man byta de flesta lagrena i motorn, antagligen kopplingen med, eftersom den är så gammal. Avgassystem borde man också byta, för att få ut mest effekt.

Visst kan man köpa en ny cylinder och sätta på den, men sen är ju frågan hur länge den håller..

Är ingen expert på hojjar men det är inte säkert att han behöver renovera den såpass kanske bara ska köra den lite i vinter och vem vet håller den så håller den?
Vad min poäng var att det är onödigt småtjafs, följ med mig ut och bränn bensin ist!!! Det är ju uppehåll! :yoparty
 
Härnborg: Öh nu är jag gay helt plötsligt va? O...k den här tråden blir bara roligare och roligare xP Annledningen jag frågar är denna:

Big bore kit
Cylinder kit med större borrning än original. Utmärkt för t.ex. vis klubbracing då den större cylindervolymen ger ett bra utgångsmaterial för vidare trimning. Big Bore kiten ger ett betydligt bredare effektband än original samt ca: 10 - 15 % högre max. effekt. Detta vid ett varvtal som ligger ca: 1000 rpm under original. Högre utväxling ska därför andvändas. För användning på gatan krävs ny regestreringsbesiktning samt körkort för tung mc.Yamaha RD/DT 125 LC 175 cc

Big Bore kit 66 mm för RD/DT125 LC modellerna (ej YPVS motorn). Ger en kraftig effektförbättring på lågvarv och i mellanregistret. Levereras kpl. Med kolv och toppackning. Kan andvändas med original topplock och std. Förgasare.
Addemoto Mc katalog

Edit: Finns inte längre! Ringde Addemoto och de har inte kvar trim cylindrarna :( :confused: :tummenner :gråta

SemesterPojken: Oj haha har ju glömt att skriva vad jag ska få köpa den för ^^ Håll i er 2500 kr. Då är den helt original även 1 uppsättning spik däck. Jag har ju som sagt kört den flera gånger och serva den. Inga miss ljud eller liknande. Jag antar jag får köpa den billigt eftersom jag hjälpt han i princip när han vill. Om jag inte minns fel var det bara små saker som skulle pillas med just nu. Förgasaren (Börja bli kallt här uppe nu) :P
 
Last edited:

SemesterPojken: Oj haha har ju glömt att skriva vad jag ska få köpa den för ^^ Håll i er 2500 kr. Då är den helt original även 1 uppsättning spik däck. Jag har ju som sagt kört den flera gånger och serva den. Inga miss ljud eller liknande. Jag antar jag får köpa den billigt eftersom jag hjälpt han i princip när han vill. Om jag inte minns fel var det bara små saker som skulle pillas med just nu. Förgasaren (Börja bli kallt här uppe nu) :P

Hehe ingen större summa :tungan Lycka till med "bygget"
 
Okej, med tanke på summan det handlade om så kör hårt. Så får du lära dig själv. :tummenupp
 
Semesterpojken: Haha tack :D ^^

Lundgren: Jag förstår inte riktigt vad du menar ^^

Lite offtopic men jag och en polare pillar med hans gamla sketna scooter moped, innan startade den inte alls men nu är det fixat!

Problemet är dock att den är SLÖ som FAN! Den dör på fullgas och mår inte alls bra... Har rengjort fuggen+munstycken och försökt ställa in dem. Automatchoke och vakum "vad det nu heter till bensin" är det på den. :tungan
Vad kan man göra? Vad kan det vara för fel? :va
 
3195173 Semesterpojken: Haha tack :D ^^

Lundgren: Jag förstår inte riktigt vad du menar ^^
Jag menar det att eftersom det var en så låg summa så tycker jag du skall prova. Funkar det så funkar det, funkar det inte så funkar det inte. Men om du ändå skall trimma så tycker jag iaf att du skall riva hela motorn och byta lager mm. Annars känns dethär helt onödigt. :tummenupp
 
3195740 Lite offtopic men jag och en polare pillar med hans gamla sketna scooter moped, innan startade den inte alls men nu är det fixat!

Problemet är dock att den är SLÖ som FAN! Den dör på fullgas och mår inte alls bra... Har rengjort fuggen+munstycken och försökt ställa in dem. Automatchoke och vakum "vad det nu heter till bensin" är det på den. :tungan
Vad kan man göra? Vad kan det vara för fel? :va
det kan nog Bike.se eller moppenet svara på...

sorry men inga sånna diskutioner här..
(blir sånt jävla tjafs)
 
Lite offtopic men jag och en polare pillar med hans gamla sketna scooter moped, innan startade den inte alls men nu är det fixat!

Problemet är dock att den är SLÖ som FAN! Den dör på fullgas och mår inte alls bra... Har rengjort fuggen+munstycken och försökt ställa in dem. Automatchoke och vakum "vad det nu heter till bensin" är det på den. :tungan
Vad kan man göra? Vad kan det vara för fel? :va

Vad är det för moppe? Vad är nyligen gjort på den osv?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top