Första hojen/första klotningen

Kennyn

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
Ingen R6:a längre
Lyckades ta hojkortet i slutet av juni förra sommaren. Har aldrig haft varken cross eller moppe, så det va en helt ny upplevelse. Och vilken upplevelse! :yoparty
Hann köra cirka 1000mil innan jag klotade första augusti. Körde på en oljefläck i stora rondellen i kga. Man kan väl påstå att jag hade relativ tur. I vanliga fall hade jag kommit i 110-140 där jag klotade, men det här gången körde jag "fel" när jag åkte hemifrån och kom in i rondellen på ett ställe där man inte ser så bra, vilket gjorde att jag höll laglig hastighet. Sen så hör det väl till saken att den bil som låg bakom mig, och intygade min lagliga hastighet för Harry Haffa, var en ambulans :D Det gick dock åt skogen med min R6:a. Halvförsäkring och en alldeles för demolerad hoj gjorde att jag fick lägga hjälmen på hyllan.

Jag hade fan hellre sett att det blivit tvärt om. Att hojen klarade sig bättre än mig. Hade skitigt i om jag brutit varenda ben i kroppen bara jag hade kunnat åka hoj igen. Men men. Nån gång kommer man väl förhoppningsvis över nån ny hoj. Under tiden får ni gasa lite extra åt mig :tungan

Bifogat

• DSC07827.JPG
    DSC07827.JPG
    111.6 KB · Visningar: 342
Host! Jag värderar dock mina ben mer än saker och ting som kan ersättas. Du går hellre med krämpor bara du får köra hoj? Sen hade du ett val, att ta en helförsäkring, det har jag alltid gjort.

Men min poäng, hälsan kommer först, för mig iaf...

/T

Tror nog det är bättre att hojen tar smällen än föraren. Ibland går det inte så bra och då spelar det ingen roll hur fint mc:n klarade sig... Men jag förstår din frustration.

Du skall nog vara glad att det var hojen och inte du som blev skrot.

Tråkigt killen,men som sagt,bättre hojen går åt helvete än föraren :tummenupp ,men d såg inte så farligt ut me hojen,vad gick sönder??

Tråkigt killen,men som sagt,bättre hojen går åt helvete än föraren :tummenupp ,men d såg inte så farligt ut me hojen,vad gick sönder??

Ja, men jag hade gärna bytt lite skador med hojen.. Klarade mig med spruckna vadmuskler och en fraktur i knät.. Ojojoj. Det va en hel del som pajja. Kåpor självklart. Sen va växellådan tiotusen spänn från att funka igen. Motorkåpan va spräckt med eventuella följdskador, svingen såg allmänt sned ut, framgaffeln va böjd, båda däcken och bakfälgen va mos, ljuddämparen va nästan mos, alla reglage va antingen borta eller mos. Hörde med massa hojskruvare, men det va ingen som kunde fixa den, så jag fick sälja den för 10000:-.

Ja, men jag hade gärna bytt lite skador med hojen.. Klarade mig med spruckna vadmuskler och en fraktur i knät.. Ojojoj. Det va en hel del som pajja. Kåpor självklart. Sen va växellådan tiotusen spänn från att funka igen. Motorkåpan va spräckt med eventuella följdskador, svingen såg allmänt sned ut, framgaffeln va böjd, båda däcken och bakfälgen va mos, ljuddämparen va nästan mos, alla reglage va antingen borta eller mos. Hörde med massa hojskruvare, men det va ingen som kunde fixa den, så jag fick sälja den för 10000:-.
åååfan tråkigt,kul att du fick lite stålars för hojen ialf:tummenupp

på bilden ser det ut som hojen ligger på E18 jäms med bergslagsskolan på väg mot Ekeby, stämmer det? Var det på väg ur rondellen du klotade? Måste ha kanat en bra bit va? :)

Bra att du klarade dig, synd med hojen..

tunga skador för att lägga hojjen på backen.. eller gick du ner i ett dick med grejerna?

Det finns folk som säger sig inte ha råd med försäkring. Men det är ju faktiskt som så att man har inte råd att inte ha försäkring. Eller till och med så att om man inte har råd att försäkra så har man heller inte råd att ta smällen.

Nog moraliserat, skönt att det gick bra för dig! Gråt inte över hojen, en ekonomisk skada går att reparera. En bruten rygg hade varit värre om man säger så.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT