Första hojen, Dunderkatt?

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Härnösand (eg. skåning)
Hoj
*Såld...
Tjenare!

Jag sitter och drömmer om en hoj till sommarn, tittar på lite olika modeller, men fastnat för en Dunderkatt -97a.. verkar vara lagom snälla men ända kanske kan bita ifrån, ni som har en eller har haft, kan ni ge lite feedback?

är den mycket billigare i försäkring än tex cbr, zx6r o gsxr?
Hur är den att köra?
vad ska man göra för att få den lite sportigare? Cuts mm..

Hur är det med import från tex tyskland? finns det måna där nere? vill helst ha en svart men de verkar inte vara så vanliga här uppe =)?

Tack på förhand!
Mvh Mattias
 
Briljanto skrev:
Tjenare!

Jag sitter och drömmer om en hoj till sommarn, tittar på lite olika modeller, men fastnat för en Dunderkatt -97a.. verkar vara lagom snälla men ända kanske kan bita ifrån, ni som har en eller har haft, kan ni ge lite feedback?

är den mycket billigare i försäkring än tex cbr, zx6r o gsxr?
Hur är den att köra?
vad ska man göra för att få den lite sportigare? Cuts mm..

Hur är det med import från tex tyskland? finns det måna där nere? vill helst ha en svart men de verkar inte vara så vanliga här uppe =)?

Tack på förhand!
Mvh Mattias

Har iofs ingen "dunderkisse" själv, men en polare har å den har jag plågat nångång... :hihi
Tycker personligen att just TC´n är en väldigt trevlig hoj att köra fastän väldigt "lagom" om du förstår vad jag menar. Inte värst på nåt men inte heller sämst på nåt.
Pinnar på ganska bra tycker jag för att vara en sporttourer 600. Går att svänga bra med dom åxå. Har kört med en donna på bönpallen åxå och det funkade bra.

Men som sagt, jag har bara lånat den nångång så jag är ingen expert på hojen i sig. Men snacka med snubbarna här, dom har säker koll på läget.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=20037&highlight=Thundercat

Å helt osökt....hojen jag skrev om här ovanför...den e till salu med cuts å allt. :hihi
Finns här:
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=28451
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top