Första hojen! Aprilia RS 125, FETA BILDER!

E det Henry^ :va ?

Men tycker dom äldre modellerna är snyggare dom nya ser så kantiga ut på nåt vis men gillar dom endå:)

Fin hoj. Fina bilder! :tummenupp

Prova att skruva av backspeglarna, byt till miniblinkers och gör kanske något åt regplåtsläppen. :)

Tackar! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det, får väl testa någon dag att plocka bort och se rhur det ser ut! :tummenupp

Japp, fräsch hoj, men GRYMT fina bilder. Hade själv en RS125a (-99a) när det begav sig med lättviktare, och det var en väldigt trevlig sak måste jag säga. :tummenupp

Jo, dom e rätt kvicka för att vara så små! :D

Varför ser det ut som att högerspegeln är mycket större än vänstern? :S Har dom vänstertrafik i Italien? Annars borde det väl vara mer logiskt med en lite strörre vänsterspegel o en mindre på högern!?

Tror jag hade annan vinkel på höger än på vänster, men irl är dom exakt lika stora! :tungan

Riktigt vassa bilder ! Och Hojen, den är vacker! :)

Man tackar! :)

E det Henry^ :va ?

Men tycker dom äldre modellerna är snyggare dom nya ser så kantiga ut på nåt vis men gillar dom endå:)

Tack, personligen gillar jag inte dom gamla lika mycket då dom ser så feta och klumpiga ut i bak om man jämför, men det är ju samma ram och sving så på banan spelar det ju igentligen ingen roll :tummenupp

Tack, personligen gillar jag inte dom gamla lika mycket då dom ser så feta och klumpiga ut i bak om man jämför, men det är ju samma ram och sving så på banan spelar det ju igentligen ingen roll :tummenupp

Det är mest det jag inte gillar med dom nya :P att dom ser konstiga ut bak.

Dtr_mannen på mnf btw.

Ja jävlar.. Tänk om man varit så lyckligt lottad! Själv drog jag runt på en NSR från -91 med det blåa 2-taktsmolnet hängande efter mig och kände mig som kung! Speciellt när man pressade 140 km/h förbi alla töntar i busskuren, fredag eftermiddag efter plugget! :D

Kör försiktigt!
Haha, det där känner man igen... :D

Riiktigt fina foto! :tummenupp

Tycker inte om dom nya så mycket men den där var snygg! Men bakdelen gillar jag inte så mycket. Gillar bättre på dom äldre det nya baklyse diggar jag inte så mycket! har själv en rs 05a :yoparty

Förstår du vilka pinsamma 125:or man var tvungen att köra på min tid??? :mad:

Ska du säga:D

image=134188-puch_m_125_1970_1.jpg]
134188-puch_m_125_1970_1.jpg
[/url]

Wow! Cool hoj. Grattis till läckraste 125:an, lätt! :)

Bildern lyfte ju verkligen fram den oxå, snyggt fotat!

Ta det lugnt i trafiken och som andra skrev, välkommen att testa den på nån bana nån gång!

:tummenupp

Förstår du vilka pinsamma 125:or man var tvungen att köra på min tid??? :mad:

RDn var ju en värsting när den kom...! :D

Ska du säga:D

image=134188-puch_m_125_1970_1.jpg]
134188-puch_m_125_1970_1.jpg
[/url]

Hehe.. den påminner mer om min Puch Montana som jag hade som moppe. Ska tilläggas att alla andra polare hade MT5or och DT50.... :gnissla

Last edited:
Tycker att den nya är väldigt mkt snyggare än den gamla. Gillar mer spetsiga linjer än runda former ;) Sen ser bakdelen ut som en fotboll på de gamla :tungan

Den är ju bra mycket fetare än min Honda NSR 125 jag hade :D Grattis!

Tack grabbar de värmer, och den kommer nog visa sig på någon bara förr eller senare :tummenupp

Nu är det bara våren som saknas.. :)

nice.. ser ju ut o gå precis lika bra som 1000kubikarna.. nästan...

snygga bilder!

Den är ju bra mycket fetare än min Honda NSR 125 jag hade :D Grattis!

Köpte en vespa och körde i skogen med när jag var typ 11 bast, kanke inte bästa hojen för det, men man lärde sig ett och annat.
Inte så som på bilden, men nääääästan

BTW snygga bilder på snygg hoj

Bifogat

• PiaggioVespa150Super051.jpg
    PiaggioVespa150Super051.jpg
    47.3 KB · Visningar: 33
sicken hoj, hade gjort vad som helst för en sån när jag va 16 bast :yoparty

har en rulle på datorn med nån som gasar rejält med en RS125 (gammal sporthoj.com film faktiskt), dom går ju helt ok altså :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph