Första hoj

velox

Driver
Gick med
16 May 2008
Hoj
Suzuki GSX-R 1100 -88
har just tagit a-kort, obegränsad.
ska köpa hoj men de flesta är för dyra i försäkring.
ville ha en buell xb9s eller en husaberg fs650.
några tips på hojar som är liknande men billigare att äga.:va

Jag hade en GSX-R 600 -97 som det var något konstigt med. Den var gör billig i försäkring. Den var strypt på papperet, försäkringsbolaget sa att de tog ej hänsyn till strypningar utan försäkrade alltid full effekt och den kostade ca 3600kr för helförsäkring per år. Ångrar lite att jag sålde den...:rolleyes:

Xt660 var iaf inte billig i försäkring när jag (27 år med nybakat kort) kollade 17tusen hel/hel, däremot så var FZR600 från tidigt -90 svinbilligt med bara 2800kr/år

Husan kan väl inte va dyr i försäkring?? hade en husa 400 02a den kosta 900.- hel/hel tror det va året efter jag tagit lappen..

Jag har en ktm 640 05a, 2493kr/år halv, 3892kr/ hel. Bilsport och mc specialförsäkring. Jag är snart 25år, och tog kortet förra året. :tummenupp
Funderar på att sälja... Börjar få ett stort sug efter sporthoj:gnissla

Själv kör jag sedan 4 år (när jag tog mitt kort) en Suzuki GSX750ES från 1983, åldern gör att det blir en klassiker i försäkring och jag betalar ca 1400 helår helförsäkring hos Bilsport och MC. En billig cykel att köpa också, nånstans kring 15-20 eller så. Jag har lärt mig mycket på den och haft det rätt kul också emellanåt, inget vrålåk men perfekt förstahoj!

Xt660 var iaf inte billig i försäkring när jag (27 år med nybakat kort) kollade 17tusen hel/hel, däremot så var FZR600 från tidigt -90 svinbilligt med bara 2800kr/år

Ring bilsport & mc , offroadförsäkring. Kostar runt 3800 för hel, men tror att det är 10000 i självrisk vid stöld.

En Titanfärgad SuperDuke -06 som gått ca 244,6 mil skulle nog jag rekommendera.

Du borde kunna få en för typ 78 balubas!

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back