Första hoj....

Danger-Prone

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
Suzuki GS 500E
Hej!

Ja jag vet att ni är trötta på första hoj trådar men jag har tittat runt lite och det finns inte mycket skrivet om Kawasaki GPZ 400.

Är intresserad av en sådan men undrar om det är någon som har erfarenhet av den. Är ute efter en mellanklass och efter att ha läst lite rekomenderas det att köpa en hoj som man inte behöver strypa alltför mycket för att komma ner till 25 kw, för att behålla körglädjen.

//Pontus

Danger-Prone skrev:
2079726 Hej!

Ja jag vet att ni är trötta på första hoj trådar men jag har tittat runt lite och det finns inte mycket skrivet om Kawasaki GPZ 400.

//Pontus
400an är ganska ovanlig i Sveige, skulle nog leta efter 500an istället (dom är ganska lika för övrigt). Lär vara en trevlig och lätt (vikt + körmässigt) hoj, dom flesta år dock med enkelskiva fram (vet inte om 400an någonsin fick dubbel fram). Såldes under lång tid vilket borgar för mycket reservdelar på skroten.

500an har inte så mycket mer effekt än 400an och borde också funka att strypa till 25kW.

Ok, så en 400 kan bli svårt att hitta reservdelar till.

Nu är det så att jag inte har kortet än men har det förhoppningsvis snart. Är det billigare nu och dyrare att köpa MC mitt i sommaren eller skiljer det inte så mycket?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D