tks
Ny medlem
SuperRossi skrev:Men det jag försöker säga är att försäkringarna är så ofantligt
höga, och jag som älskar att åka hoj har knappt råd med försäkringen + det runt omkring... så jag förstår av vilken anledning folk sken försäkrar, men sen att det inte är rätt, fattar väl alla...
men du tycker att försäkrings kostnaderna är ok?
men det är mitt fel att jag inte är hög avlönad, så jag
ska vara tyst å inte gnälla....
Jag kör de hojar jag har råd med. En XT är inte särskilt dyr att försäkra... (1700 /halvförs/helår), och RGV:n är ännu billigare (1100 halvförs/helår). FZ:an är lite dyrare (4700 halvförs/helår), men den är det dags att sälja nu, har inte råd längre eftersom jag slutat jobba och börjat plugga.
Hade jag haft råd hade jag nog skaffat en Honda Blackbird, men tills den dagen jag antingen blir högavlönad eller blir så gammal att det blir billigt med en sådan mc får jag köra mer ekonomiska hojar. Lutar mot att det blir en gammal Suzuki Bandit 600 nästa gång. En 8-9 år gammal hoj med 77 hk är inte så hemskt dyr att försäkra... så visst är det ekonomin som styr. Men jag klagar inte, jag har roligt ändå. Kör man rätt vägar klarar man sig rätt bra med 40 hk.