Första hoj (GSXR750 85?) och ny på forumet

matte_mannen skrev:
2125586 Grattias! fin hoj det där!

Tackar så mycket :tummenupp
Kan ju säga att den är inte fin...den är Übergrym :yoparty

Så till vinter har man o göra....Just nu så planerar man som bara den
tycker jag. Har lappar lite här o var på vad jag skulle vilja göra med hojen :)
 
Schysst maskin :) Frän lösning med bakdelen med inbyggt lyse :)

Panos skrev:
2122985 Flip:

Här har du bild på min GSXR Überfighter -85. Köpte tillbaka den i tisdags :yoparty :tummenupp
 
Flip skrev:
2125883 Schysst maskin :) Frän lösning med bakdelen med inbyggt lyse :)


Tackar :tummenupp
Ja, den e man allt stolt över :banana
Kan tacka Lobo Gixxer som hjälpt mig med inbygget av lyset :Bugar
 
Kolla upp så att de som ska försäkra klassikern inte kräver originalskick... När det gäller orken så spelar det inte så stor roll om Du ska köra med 25 kw en stund. Sen finns ju alltid möjligheten att släppa i en 1127 eller Bandit 1200 motor, båda passar direkt. Kolla så att inte 36:orna har FÖR slitna trottlar.
Lycka till!
Flip skrev:
1997290 Okej nu skriver jag igen, gäller samma båge.

En GSXR från 1985. Den har utbytt bakfälg till en 1100 från 86,
RS36 förgasare samt portad topp, 4-1 V&H system med Yoshimura burk,
låter gött som fanken, 92ans kåpor och bakdel, fräsha däck och hemmagjord styrdämpare
(sitter som en hydraldämpare från ramen till framgaffeln, Hjälper det något?)

Kåporna är lite slarvfixade, sitter bra och så men behöver lackas
om för å bli lite fräshare, sadeln behöver nog också kläs om.

Ägaren påstår att det bara är att tuta och köra. Eftersom jag vill ha en hoj
nu för att småpilla med lite inför sommaren, och snön ligger djup på backen
så kan jag ju tyvärr inte provköra den. Så törs man lita på ägaren att
den rullar som den ska?

Den har gått ~4000 enligt mätaren, men det är ju en 85a så jag tvivlar
på att dessa mil stämmer.

Priset är 20 000 och troligen ej prutbart.

Vad tror ni? Ska man slå till? Jag är student och har bil, så jag har inte råd
med en nyare hoj, och ett stort + med denna är att den går att klassikerförsäkra!

Snälla svara nu, nu, nu! :Bugar
 
GSXR 85:a var min första hoj med, kör nu en 89:A också .

Bara till att köpa, om du inte har gjort det innan !! Småfix blir det alltid !! :D

Snygg fighter den där !!!

Här har ni lite bilder på min 89:a www.mogwais.com/gsxr7501989.htm

Har rivit ner min 85:a nu, så vill inte ta kort på den nu :)
 
Last edited:
Flip skrev:
2097612 Lite nya bilder utan kåpor...

Har här lackat på motorblocket, cylinder och topp samt blästrat
motorkåpor och övre styrkronan och putsat dessa lite. :)

hur gjorde du när du lackerade motorn, glasblästrade du block & cylinder ?
 
välkommen till gixxerklubben...

...folk med bra smak kan det aldrig bli för många av :tummenupp :yoparty :yoparty

Kör själv "storebrorsan", GSXR 1100, en -86 och en nyinköpt -91 som jag bara var tvungen att ha :banana :banana ....Är iofs originalfreak och skulle aldrig sätta kapen i en klassiker men smaken är ju delad som bekant. Å ett fint ex är fortfarande mkt hoj fär pengarna.

Lycka till och välkommen :)
 
Nej nej, inte så noga :) Våtslipade lite bara, sen sprayade på :) Blir
riktigt gjort till vintern.


granath_ skrev:
2135764 hur gjorde du när du lackerade motorn, glasblästrade du block & cylinder ?
 
Last edited:
Flip skrev:
2135776 Nej nej, inte så noga :) Våtslipade lite bara, sen sprayade på :) Blir
riktigt gjort till vintern.

oki . hade jag haft tiden hade jag gjort så med min oxå, men nu vill den bara ihop ;)
 
Moppecykel 2.0

Sådär, nu har jag fått ihop bågen efter lite tillfräshning! Har hunnit med
att strypa den och reg. besiktiga (samt tagit bort strypningen igen ;)),
lackerat om kåporna Ferrari 514 röda, putsat lite aluminium här och där,
monterat grillnät ala raggare :yoparty ;) m.m.

Självklart ska ju nånting hända när man håller på, så idag då jag skulle
tvätta av henne så märkte jag att någonting runnit på vänster kåpa
och frätt på nylacken :S Resulterade i ett gäng ränder utan klarlack :(
Så jävla drygt! :huvet

Kommentera!
 

Bifogat

  • IMG_0009.jpg
    IMG_0009.jpg
    138.4 KB · Visningar: 83
  • IMG_0014.jpg
    IMG_0014.jpg
    137.3 KB · Visningar: 65
  • IMG_0013.jpg
    IMG_0013.jpg
    129.6 KB · Visningar: 63
Last edited:
Cool som f-n, mannen! :yoparty :yoparty
Bra jobbat :tummenupp

Ska du byta fälgarna till de lite bredare? :va
 
Panos skrev:
2168787 Cool som f-n, mannen! :yoparty :yoparty
Bra jobbat :tummenupp

Ska du byta fälgarna till de lite bredare? :va


Tack, tack :) Tja... inte detta år iaf, får väl se till vintern...
Har en 1100 bakfälg med 160 sula, så är ju inte riktigt ett cykeldäck iaf! :)
 
Flip skrev:
2169818 Tack, tack :) Tja... inte detta år iaf, får väl se till vintern...
Har en 1100 bakfälg med 160 sula, så är ju inte riktigt ett cykeldäck iaf! :)

Den blev ju kanonsnygg!

Tänkte dela med mig hur min 88 blev med ny bakdel (utan dekaler än så länge dock).
 

Bifogat

  • 17-06-06_1625.jpg
    17-06-06_1625.jpg
    30.4 KB · Visningar: 69
  • 17-06-06_1627.jpg
    17-06-06_1627.jpg
    46.8 KB · Visningar: 56
  • 17-06-06_1628.jpg
    17-06-06_1628.jpg
    55.8 KB · Visningar: 53
Last edited:
Nu loggar jag ut :gråta i alla fall tycker jag 88 och framåt är bra starthojar
som mer liknar modernare hojar i chassit.
85-87 bör man överlåta åt veteran-renoverare medan det finns några hojar kvar.

Här länk till 89-broschyren.
Killen tar en Ramlösa i baren:
http://suzuki.medial.com/gsxr/brochure-GSX-R750-89-front.jpg
http://suzuki.medial.com/gsxr/brochure-GSX-R750-89-back.jpg

Årets hoj 1988:
http://suzuki.medial.com/gsxr/mc-nytt-10-11-88.jpg

Bild som visar två 85:or och en 88:a

Fina bilder där! Dom skall sparas, tackar!
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top