Första Hoj Er6, Z650, XJ6 eller liknande?

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Härligt!
Hjälmen formar sig lite efter skallen med tiden.
Kanon val av ryggskydd, det är så jäkla bekvämt och blir inte alls svettigt och äckligt.
Min sambo och båda mina föräldrar köpte det efter att ha provat mitt, grymt är det!

Så jag borde inte byta ut den? Är det normalt att få migrän av hjälmen i början? Där den klämmer verkar den vara hård, d.v.s. sådant hård skumgrejs är det.

Tack, ja det är så jävla bekvämt. Det var mellan den och Dainese tycker denna var mer bekväm. :)

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -

Vikka jevvla arm-jevvlar du har!
:rofl

haha tack! :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så jag borde inte byta ut den? Är det normalt att få migrän av hjälmen i början? Där den klämmer verkar den vara hård, d.v.s. sådant hård skumgrejs är det.

Tack, ja det är så jävla bekvämt. Det var mellan den och Dainese tycker denna var mer bekväm. :)

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -



haha tack! :D

Nej, du ska inte få migrän av hjälmen.
 

FreddanO

Ny medlem
Gick med
7 May 2014
Ort
Nyköping
Hoj
Ingen
Allright gott folk då har jag köpt full kit.
Jag köpte:
3. Hjälm från AGV (tror jag får lite migrän av den, kändes bäst i affären men nu hemma känns det som att den ger mig lite huvudvärk. Men det kanske bara är i början?
5. Ryggskydd Nucleon KR-2
3. Njae, migrän borde du inte få. Min hjälm satt ordentligt tight i början men jag tyckte det släppte ganska mycket efter bara en kort stund. Så fort jag satte mig bakom styret första gången hade jag inte en tanke på den satt tight överhuvudtaget.
5. Kul! Jag har precis köpt ett likadant efter att ha läst recensioner på nätet men inte fått hem det ännu.
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
3. Njae, migrän borde du inte få. Min hjälm satt ordentligt tight i början men jag tyckte det släppte ganska mycket efter bara en kort stund. Så fort jag satte mig bakom styret första gången hade jag inte en tanke på den satt tight överhuvudtaget.
5. Kul! Jag har precis köpt ett likadant efter att ha läst recensioner på nätet men inte fått hem det ännu.

3. Testade hjälmen idag, känns som att den släppte en del och nu känns den väldigt bra.
5. Den är så sjukt bekväm jämfört med Dainese ryggskyddet som jag provade! Du kommer älska den. :)

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -

Angående ryggskyddet, ser ut som storlek L och XL är identiska https://www.alpinestars.com/nucleon-kr-2-protector

Jaha? Det visste jag inte. Skumt, det borde stå L/XL på dem. För på vissa ställen fanns bara XL så jag köpte på Lelles som hade L. hehe

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -

Angående ryggskyddet, ser ut som storlek L och XL är identiska https://www.alpinestars.com/nucleon-kr-2-protector

Jaha? Det visste jag inte. Skumt, det borde stå L/XL på dem. För på vissa ställen fanns bara XL så jag köpte på Lelles som hade L. hehe
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top