Första gången på srw

GSXR1100R skrev:
Jag gillar faktiskt SRW bättre än Knudan i rent körtekniskt avseende, SRW är otroligt krävande och man får inte vila någon stans på banan, det gillar jag.

Jag håller me men de känns tryggare att köra på knuddan å de e synd.

/R

trollkarlen skrev:
Jag håller me men de känns tryggare att köra på knuddan å de e synd.

/R
Knudan har farliga murar och staket oxo, men eftersom SRW är nybyggt så ligger denna bana under luppen.

Även övriga svenska motorbanor har brister i sin säkerhet, dock jobbas det hela tiden på att göra banorna säkrare för oss som kör RR.

I slutänden är det dock mycket föraren som sätter gränserna, håller man stumt överallt så badar man snart i bollhavet.

GSXR1100R skrev:
Knudan har farliga murar och staket oxo, men eftersom SRW är nybyggt så ligger denna bana under luppen.

Även övriga svenska motorbanor har brister i sin säkerhet, dock jobbas det hela tiden på att göra banorna säkrare för oss som kör RR.

I slutänden är det dock mycket föraren som sätter gränserna, håller man stumt överallt så badar man snart i bollhavet.

De jag tycker är läskigast e vänstern efter bakrakan där går de undan och bara 10-20 meter till staketet. Vurpar man där har man ont.

Men håller man stumt har man mycke kul fast kortare tid kanske :hihi

/R

trollkarlen skrev:
De jag tycker är läskigast e vänstern efter bakrakan där går de undan och bara 10-20 meter till staketet. Vurpar man där har man ont.

Men håller man stumt har man mycke kul fast kortare tid kanske :hihi

/R
Tydligen så höll du stumt i ölburken hela helgen, det ger samma effekt som att hålla stumt på banan, förr eller senare så går man omkull.

:tungan

Vänstern efter bakrakan kan tangeras ganska snävt, då slipper man flyta ut för långt mot högerkanten i högre farter.

GSXR1100R skrev:
Tydligen så höll du stumt i ölburken hela helgen, det ger samma effekt som att hålla stumt på banan, förr eller senare så går man omkull.

:tungan

Ja erkänner ingenting :rolleyes:

GSXR1100R skrev:
Vänstern efter bakrakan kan tangeras ganska snävt, då slipper man flyta ut för långt mot högerkanten i högre farter.

Inte om man måste köra om alla som släpper av i den kurvan på yttern :tummenupp

/R

pjohan skrev:
Sen är det kul att se Mavericks desperata modifieringar av Viffern för att få hojen att klara hans tempo/körstil i röd grupp :yoparty , för ett antal gånger sedan åkte skruvarna av fotpinnarna, igår åkte hela depåstödet av (duktigt nerslitet) men inte fan hjälpte det, nu kommer det gnistregn från växelföraren (som såg ordentligt nerslipad ut). Hänga ut mer eller köpa nyare hoj? (eller flytta upp fotpinnar/växelförare? Då lär väl iof något annat ta i, gps-antennen eller väderstationen eller något likartat :hihi )

:lol :lol :lol :lol Vi tar antennen nästa gång

GSXR1100R skrev:

Under luppen :va Vem som helst kan se att nya delen gör antingen skrot av föraren eller hojjen, om du missar avåkningszonerna - vilket inte är svårt. Speciellt kurvan in på start/mål, utgången ur långvänstern är det 3 meter till räcket från asfaltskanten, utgången på snabbvänstern skulle jag absulut inte vilja få framhjulssläpp i, där även det är ett 2tons ramcoräcke - vi ska vara glada att ingen har åkt in i ramco räcket ( än så länge är det bara 2 hojjar vad jag vet som fått ordentligt med stryk efter kontakt i Ramcoräcket ).

SRW finns tyvärr inget bollhav, utan singel ( på nya delen ) - vilket förstör allt i sin väg, och gör ont att landa i! Fråga Wayne Rainy - singel förbjöds på alla GP banor efter hans olycka!

Så som banan ser ut idag, skall man absolut inte ligga och nöta varv för att komma ner i så låga tider som möjligt. Det är direkt förenat med fara.

Jag hoppas verkligen den blir säkrare, just nu känner jag att banan är för farlig, därför kör jag inte heller.

Tack för mig

Mvh//ZS

Ja, jag vet att det är mkt kritik - men någon måste bära hundhuvudet!

pjohan skrev:
Sen är det kul att se Mavericks desperata modifieringar av Viffern för att få hojen att klara hans tempo/körstil i röd grupp :yoparty , för ett antal gånger sedan åkte skruvarna av fotpinnarna, igår åkte hela depåstödet av (duktigt nerslitet) men inte fan hjälpte det, nu kommer det gnistregn från växelföraren (som såg ordentligt nerslipad ut). Hänga ut mer eller köpa nyare hoj? (eller flytta upp fotpinnar/växelförare? Då lär väl iof något annat ta i, gps-antennen eller väderstationen eller något likartat :hihi )
Körstil ja.... hmmm... :rolleyes: :brinnerup
Tror en RR kurs hade gjort under för mig (det är därför jag är med och debatterar i den tråden). Just nu så kör jag på ren inspiration och testar både det ena och andra med mycket skrap både här och där dom resultat. Viffern är faktiskt riktigt kul att toura runt SRW med! Även om jag igår fick ett bakhjulssläpp av den grövre kalibern!
Fast jag var ju inte ensam om det... eller hur Jimmyretta... du kan väl berätta om ditt omkörningsförsök... snälla... :hihi

Tack till Oas för mekhjälpen! :tummenupp
Varken GPS antennen eller väderstationen kommer dock att monteras av, då blir ju mina 30 mila rundor plötsligt 40 mila rundor...

@Zilversurfer.
Konstruktiv kritik kan och skall väl inte uppfattas som något dåligt?
Tycker du beskriver din syn på problemet kanonbra. :tummenupp
Vad man sen kan göra åt det får någon annan som har inblick i det hela svara på.

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Körstil ja.... hmmm... :rolleyes: :brinnerup
Tror en RR kurs hade gjort under för mig (det är därför jag är med och debatterar i den tråden). Just nu så kör jag på ren inspiration och testar både det ena och andra med mycket skrap både här och där dom resultat. Viffern är faktiskt riktigt kul att toura runt SRW med! Även om jag igår fick ett bakhjulssläpp av den grövre kalibern!

Från min plats i torn 2 såg ditt eviga gnistregn rätt effektfullt ut :tummenupp

HAX skrev:
Från min plats i torn 2 såg ditt eviga gnistregn rätt effektfullt ut :tummenupp
Oj.... tog växelväljaren i även i snabbvänstern? Inte så bra va?

Nån.... vad ska jag ändra i tekniken?
Vågar inte låta bli att trycka till och ta ner hojen för då går den rakt fram, vad ska jag ändra i körstilen? Hilfe bitte.... :confused:

Zilversurfer skrev:
Under luppen :va Vem som helst kan se att nya delen gör antingen skrot av föraren eller hojjen, om du missar avåkningszonerna - vilket inte är svårt. Speciellt kurvan in på start/mål, utgången ur långvänstern är det 3 meter till räcket från asfaltskanten, utgången på snabbvänstern skulle jag absulut inte vilja få framhjulssläpp i, där även det är ett 2tons ramcoräcke - vi ska vara glada att ingen har åkt in i ramco räcket ( än så länge är det bara 2 hojjar vad jag vet som fått ordentligt med stryk efter kontakt i Ramcoräcket ).

SRW finns tyvärr inget bollhav, utan singel ( på nya delen ) - vilket förstör allt i sin väg, och gör ont att landa i! Fråga Wayne Rainy - singel förbjöds på alla GP banor efter hans olycka!

Så som banan ser ut idag, skall man absolut inte ligga och nöta varv för att komma ner i så låga tider som möjligt. Det är direkt förenat med fara.

Jag hoppas verkligen den blir säkrare, just nu känner jag att banan är för farlig, därför kör jag inte heller.

Tack för mig

Mvh//ZS

Ja det stämmer att SRW behöver fixas till lite, därför är det rätt så vettigt att vi som kör där inte jagar varvtider i år utan ser det hela som en trevlig söndag där man kör fort på bana med goda marginaler.

Det finns en Dansk kille som kör en Gul CBR som borde tänka lite på detta, han har bromsat ut mig två ggr och snott mitt spår, har försökt att förklara detta för honom men han verkar inte bry sig, det är bara en tidsfråga innan han torpederar någon.

Tagga ner tempot lite och visa hänsyn mot dom andra som kör, chansa inte vid omkörning, meningen med dessa söndagar är att ha roligt och inte att köra do or die, vi varken tävlar eller kör tidsträning i nuläget, vi kör just for fun.

Robz skrev:
....hittade en tolva på Kungen i fritt varv - mycket bra för att vara 1:a gången, tycker jag

Otroligt nog låg en BMW, RxxxxGS ("Off road"lok) MED PACKVÄSKOR :kocko ...o snurrade på 1.16 - helt dj-a otroligt :Bugar
MC-polis månne??
Skrapade ALLT - inklusive väskor

/3 varv på höga 1.12 - sägs det
...och omkörd av Superlight :huvet :tummenupp

EDIT: :felämne :felämne - sorry.
Härligt Pix - gött å höra att fler i Kävlinge kommun gillar gazza bana.

Jo Torstein e snabb, även om det är första gången på banan, men han var faktiskt nere på 1.11:or :yoparty

BMW:n, ja vad säger man, ge inte honom en sporthoj, för då e vi nog rökta allihopa :tungan

Fa...., vilka kul pass det blev, alltid kul att köra med dig och Jimmy, blev mycket omkörning mellan oss varannan kurva ett pass :banana
Ska fixa fästet till kameran nästa gång, sen får vi klippa ihop en film i vinter :Rockbanan

Last edited:
Zilversurfer skrev:

Tack för mig

Mvh//ZS

Håller me dig helt och hållet, men jag kan dock inte låta bli att köra.

/R

GSXR1100R skrev:
Ja det stämmer att SRW behöver fixas till lite, därför är det rätt så vettigt att vi som kör där inte jagar varvtider i år utan ser det hela som en trevlig söndag där man kör fort på bana med goda marginaler.

Tagga ner tempot lite och visa hänsyn mot dom andra som kör, chansa inte vid omkörning, meningen med dessa söndagar är att ha roligt och inte att köra do or die, vi varken tävlar eller kör tidsträning i nuläget, vi kör just for fun.

Väl talat! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...