Första gången köra bana, tips å trix

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
MT09 -SP
Hej

Tänkte åka i år och köra lite bana för första gången. Min fråga till er är:
1. Vart ska man köra till ex Gotlands Ring / Anderstorp etc ( bor i sthlm )
2. Helst ska det inte vara för dyrt, då man är sponsrad av CSN har man inte mkt pengar över.
3. Tanken med att ka bana är för det mesta att kunna släppa loss och gasa lite, men helst vill man kunna lära sig ta kurvurna på ett bra sätt etc men kan tyvärr inte lägga ut pengarna för ett slags ( träning ).

P.S Förra året så fick jag reda på att man kunde köra nära Stockholm på en go cart bana där man kunde få hjälp utav instruktörer. Det kostade ca 300kr tror jag. Finns det kvar sådant eller inte :va

Idag hade du kunnat åkt på Sala racing park, 17-21...

Höll ögonen öppna både här på sporthoj (bandagar/kurser forumet) och på svmc.se/school.

Tjena!

Om du läser här på forumet, här i banddagar/kurser så finns det lite utbud.

Annars kör SMC mycket bankörningar, där de har instruktörer som hjälper dig. Tanken med deras verksamhet är att man ska ha kul och få gasa på bana samt att man ska lära sig hantera sin hoj bättre och bli mer trafiksäker. SMC har både kurser på stora banor så som Gotlandring, Anderstorp, Gelleråsen osv. SMC har även kurser på gokartbanor, det kallas KNIX. Dessa kurser hittar du på respektive SMC distrikts hemsida och. SMC Stockholm vet jag kör på Tuvängen några gånger denna sommar. Men till dig rekommenderar jag att komma till Gröndal utanför Eskilstuna och köra med SMC Södermanland. Det kostar 300/350 beroende på om du är SMC medlem. Gröndalbanan är så nära storbana du kommer på en gokartbana.

www.svmc.se - Klicka dig till school så hittar du storbanekurserna
www.smcstockholm.se för knix på tuvängen
www.smcsodermanland.se för knix på gröndal.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti