Första gången i spenaten!

Captain|Morgan

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
SV650S -03 Silver, CB750f2 -99 till salu!!!
FAAAAN har precis kört sönder min sprojlans Sv 650 S(-03 uttagen i år). Rätt ut i spenaten! Kommer från Skansundet på väg hem efter en skön bågekväll. Kommer i en fin doserad högersväng över ett krön, då flippar doseringen och vägen drar åt vänster precis på krönets topp... Jag nitar upp på framhjulet och fortsätter ner i diket. Efter en vacker volt med rygglandning ligger min skönet i spilror.

Vet någon hur mycket en ny framkåpa kostar till en SV 650 S -03? Bara den lackade biten!

McB skrev:
Trist, men varför svängde du inte istället för att bromsa?
Det tänkte jag också på :va
Nej.. jag blev helt överrumplad av hur svängen kom? Av doseringen och allt kunde den, enligt mina beräkningar, endast svänga vidare åt höger eller bara gå rakt fram. Men icke! En gubbe sprang ut från ett hus där och sa att det brukar minst vara tio hojåkare som kör av i den svängen per sommar... Bra sväng :tummenupp

Jag har kört skanssundsvägen massor av gånger, men jag minns ingen sån sväng? Iofs suger den vägen otroligt mycket.

Finns en sån sväng vid Töllsjö i närheten av Alingsås här i trakterna. (Fråga Hållundan, han har koll på den).
Taskigt som fan det där du.
Ny framkåpa går nog på en sisådär tre lök.
Är det bara mittenkåpan? (vet inte hur det ser ut på SV-03)

Captain|Morgan skrev:
Det tänkte jag också på :va
Nej.. jag blev helt överrumplad av hur svängen kom? Av doseringen och allt kunde den, enligt mina beräkningar, endast svänga vidare åt höger eller bara gå rakt fram. Men icke! En gubbe sprang ut från ett hus där och sa att det brukar minst vara tio hojåkare som kör av i den svängen per sommar... Bra sväng :tummenupp

Kanske läge att sätta upp en varningsskylt då??? :rolleyes:

UnderDOG skrev:
Finns en sån sväng vid Töllsjö i närheten av Alingsås här i trakterna. (Fråga Hållundan, han har koll på den).
Taskigt som fan det där du.
Ny framkåpa går nog på en sisådär tre lök.
Är det bara mittenkåpan? (vet inte hur det ser ut på SV-03)

Ja mirakulöst nog verkar det bara vara den, plus lite blinkers och backspeglar men annars helt hel. En pytte nutti nutti liten buckla i tanken(ingen som ser :gnissla ). Tre vingar asså, det får man väl kalla billigt för en sån vurpa...

Mattias- Ja vägen, den suger slak, men svängen uppdagas först över vissa hastigheter... hehe. Jag har kört den förut men aldrig uppfattat den så fel förut. Om du kör där igen så...

Samuel_LJackson skrev:
Kanske läge att sätta upp en varningsskylt då??? :rolleyes:

Helt klart! Dessutom kör ju bussarna där som idioter. vi stog och ojade oss över bågen när en buss kom farandes mitt i vägen över krönet i säkert 70 blås och föraren satt och pilla naveln.
Fan, kör inte där!!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...