Första free practice i Qatar - Edwards snabbast

Så här säger Gibernau om Edwards, och sina egna chanser. :hihi

"Thankfully HRC have given him [Edwards] a new chassis to hopefully pipe him down a bit…well when I say it's new it's not really, it's just his old one resprayed and the words 'Newest, bestest frame ever - just for Colin' stamped on it. Hopefully it should keep him from saying 'chatter' for at least 20 minutes allowing me time to set my bike up properly."

Goodstuff skrev:
Så här säger Gibernau om Edwards, och sina egna chanser. :hihi

"Thankfully HRC have given him [Edwards] a new chassis to hopefully pipe him down a bit…well when I say it's new it's not really, it's just his old one resprayed and the words 'Newest, bestest frame ever - just for Colin' stamped on it. Hopefully it should keep him from saying 'chatter' for at least 20 minutes allowing me time to set my bike up properly."

Vart inne o snurrat på motogpnews.com eller sa han faktiskt så? :rolleyes:

Han sa så - det är säääkert. :fakta

Vidare sa han även följande. :rofl

"It's just so hard to concentrate when trying to set my bike up" admitted Gibbers "I try to do my best but all I can ever hear is a high pitched shrill from over the partition as Colin whines on about something. Christ he never gives it a rest. It gives poor Gibbers a splitting headache. I've tried taking all kinds of tablets but they just don't seem to work

Edwards snabbaste på fp2 också. De flesta ungefär två sekunder snabbare idag än på Qp1 igår.

Ser ut som Stiggy trivs på banan. Nästan så jag börjar hoppas på att han ska göra ett bra andra kval sen.

Chrille skrev:
Ser ut som Stiggy trivs på banan. Nästan så jag börjar hoppas på att han ska göra ett bra andra kval sen.

Går det bra nu under fp2 också?
Ingen livetajming på jobbet tyvärr..

Inga dåliga avåkningszoner på den banan!!

Bifogat

• diapo_019[1].jpg
    diapo_019[1].jpg
    31.2 KB · Visningar: 96
  • diapo_018[1].jpg
    diapo_018[1].jpg
    42.4 KB · Visningar: 73
oFFkeFF skrev:
Går det bra nu under fp2 också?
Ingen livetajming på jobbet tyvärr..

Det såg bra ut hela passet fram tills det var 10 min kvar då Johan låg tolva el dyl. Sen tog ett par disciplinerade killar och möblerade om listan till vad vi är mer vana vid Stiggy 18'e - kapade en sek på gårdagens kvaltid.

Chrille skrev:
Det såg bra ut hela passet fram tills det var 10 min kvar då Johan låg tolva el dyl. Sen tog ett par disciplinerade killar och möblerade om listan till vad vi är mer vana vid Stiggy 18'e - kapade en sek på gårdagens kvaltid.

Blir nog ett spännande kval, kan han hålla sig runt 15'e är det en jäkla framgång iaf.

I 125 var Vesa Kallio 6:a och Mika Kallio 7:a på Free practise 2.

Axxexs skrev:
I 125 var Vesa Kallio 6:a och Mika Kallio 7:a på Free practise 2.

Skulle vara riktigt kul om Vesa kunde knäcka sig in och plocka lite fler poäng.
Före Mika är han nog inte imorgon tror jag, eller i eftermiddag heller för den delen.
Men lite kaxigt för en gångs skull :tummenupp

Jag tror inte Vesa är så mycket sämre än Mika faktiskt. Mika har efter ett par härdande GP-säsonger fått upp bra tempo och sitter på en av depåns bästa hojar. Vesa har potential, helt klart.

Chris Ash skrev:
Jag tror inte Vesa är så mycket sämre än Mika faktiskt. Mika har efter ett par härdande GP-säsonger fått upp bra tempo och sitter på en av depåns bästa hojar. Vesa har potential, helt klart.

Nej, han är inte så mycket sämre, men Mika är både snabbare och har bättre hoj.

oFFkeFF skrev:
Nej, han är inte så mycket sämre, men Mika är både snabbare och har bättre hoj.

Jo men jag menar ju det att Vesa inte varit i hetluften lika länge. De kubbades som fan i SO, och med någon säsong till i GP kan de nog göra det där också. Om Vesa får lika bra material.

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa