Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte om det bara är jag, men jag vill gärna ha motorljud om det är en daytona. Annars får duav mig
Jag har fått tipset av en mer "professionell" person att undvika att använda fade mellan klippen, utan hellre någon form av cross-over. Detta för att det inte skall bli en kort mörk stund och ett så tydligt skifte mellan klippen.
Snor tråden lite.
Med cross-over, hur menar du då? Att bilden ska glida in ifrån sidan eller något? Eller att det ska bli ett nytt klipp direkt, utav fade, inglidning av bild eller så?
Som han beskrev det så är alla avbrott i bild dåligt för flytet i filmen. Så endera ett direkt klipp utan övergångseffekt, eller en cross-over där ena klippet övergår i det andra och båda klippen syns. Lite svårt att beskriva med ord, men om man tänker sig att klippen blir "genomskinliga" precis under crossover-effekten så är man nästan hemma. Det blir alltså inte svart och inte någon bild som glider iväg utan de smälter ihop och övergår från det ena till det andra.
Jag håller med. Helst motorljud, men om det är för brusigt så funkar musik. Annars var det ett fint klipp.
Jag har fått tipset av en mer "professionell" person att undvika att använda fade mellan klippen, utan hellre någon form av cross-over. Detta för att det inte skall bli en kort mörk stund och ett så tydligt skifte mellan klippen.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5jn6WJJUGNo#t=36s
Typ som det blir där? Kommer efter ett par sekunder när du öppnar länken, försöker ta emot alla tips jag kan haha.
Min film visserligen, aldrig klippt förut och var tvungen att testa min GoPro'
Sorry TS![]()
Mitt sista klipp är av "cross-over" typJag valde fade för jag tyckte det passade bra ihop med den pampiga musiken men skall tänka på det
![]()
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5jn6WJJUGNo#t=36s
Typ som det blir där? Kommer efter ett par sekunder när du öppnar länken, försöker ta emot alla tips jag kan haha.
Min film visserligen, aldrig klippt förut och var tvungen att testa min GoPro'
Sorry TS![]()
Mitt sista klipp är av "cross-over" typJag valde fade för jag tyckte det passade bra ihop med den pampiga musiken men skall tänka på det
![]()
Du verkar ju ha bra källmaterial, fartfyllt och naturskönt, så redan där är halva striden vunnen om inte mer. Motorljud som de andra nämnt. Personligen tycker jag inte klipp behöver någon fade eller transition alls för det mesta. Möjligtvis i slutet av en film eller om de kanske passar just till musik eller dyl. Vad man istället kan göra som kan bli effektfullt är att försöka synka rörelsen av vad som händer i bilden i och med klippet. Exempelvis du vänder huvudet och höger och mitt i själva rörelsen så bytar du till ett annat klipp där du också vänder åt höger. Synkar du dessa två klippen väl så att det känns som en och samma rörelse så kan det se jäkligt smooth utHär är ett exempel.
*vroom vroom vrooom vrooom vroom
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen