första djurolyckan

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
BANDIT 1250 -09
jaha då har man kört på ett djur då för första gången, en katt, hoppas man klarar sig undan att köra på ngt mer djur för det var lite otäckt när hojen wobblade till, gick bara i 60 så kanske var tur det.

Körde nästan på en katt ja med, hade tur den katten då jag höll på och köra om en bil precis när den sprang ut så katten slank in precis mellan mig och bilen.

БОБАН;4816492 skrev:
Körde nästan på en katt ja med, hade tur den katten då jag höll på och köra om en bil precis när den sprang ut så katten slank in precis mellan mig och bilen.

tyvärr så hade den här katten inte lika tur.

Skönt att det gick hyffsat bra iaf!
Har själv klippt en hund och en stor fågel. Höll mig på hjulen båda gångerna som tur är. :tummenupp

va glad att d inte va ett rådjur eller vildsvin, hade inte varit så mycket kvar av din hoj då, o du hade nog skadat dig rätt bra oxå.

jag älskar djur men ja kör hellre på än väjer då det gäller mindre djur, så klart. fast med hojen är det inte så roligt, även om det är ett mindre djur.

va glad att d inte va ett rådjur eller vildsvin, hade inte varit så mycket kvar av din hoj då, o du hade nog skadat dig rätt bra oxå....

Var sjuktligt nära att klippa ett rådjur en tidig morgon på väg till jobb, med hojen.
Djuret sprang ut rakt framför mig, kom väl i 80-90 km/h. Hann börja bromsa sen var det förbi mig, som tur var. Hade väl 2-3 dm till godo... kände nästan de vita rumphåren mot vänsternäven. :näsblod
Sen hade jag en puls på 200 resten av vägen. Hastighet på typ 60 max.

jag klippte en räv första veckan med kk, grät i 3 dagar.
Fick låta en killkompis komma och kolla så den va död, ringa jägare ifall det va en hona med ungar och ev ta skinnet.

medans man satt och återhämtade sig i bilen kommer min bästa killkompis in, klappar mig glatt på axeln och säger, Fan Josephina, 20 poäng, bra jobbat!
Gissa om man bröt ihop då igen..:död

Djur

Uppväxt på landet och ett antal mil på hoj har gett en del djur.

Hare (tappat räkningen) - mest när jag körde offroad = märktes knappt
Uggla - Anföll strålkastaren men vek upp i tid för att ge repor i hjälmen
Orm - Den dog, inget mer att tillägga
Rådjur - Frontalkrock i 90 i kurva. På något otroligt sätt fick jag den under hojen och stannade i ett dike.

Den roligaste incidenten var när kompisen lånade min cross på banan. Efter att inte kommit tillbaks på länge åkte jag och letade. Han hade nästan hoppat på en älg i ett stort hopp, men väjde och landade i ett 2 m djupt dike...

Den roligaste incidenten var när kompisen lånade min cross på banan. Efter att inte kommit tillbaks på länge åkte jag och letade. Han hade nästan hoppat på en älg i ett stort hopp, men väjde och landade i ett 2 m djupt dike...

Min dotter och hennes kompis tog fyrhjulingen (polaris 500 4x4) och skulle åka på en skogssafari, en liten bit av stigen uppe i skogen består av en tillfartsväg (nåja, hjulspår) till en kraftledning, där hade dom gasat på ordentligt och när dom rundade en kurva med ett klippblock på innern stod det en älg på tvären efter kurvan.

Dom fick stopp med metrar tillgodo (nåja, kanske tio) men fick inte i backen på fyrhjulingen (ibland måste man släppa fram den en bit för att dreven ska ställa sig rätt) så älgen sänkte huvudet och frustade.

Då kom hon på att om man gasade ur den i friläget så brukade det bli en rejäl avgasknall, det lyckades och älgen la benen på ryggen.

Det var två rejält skärrade 8-9åriga tjejer som kom hem från den safarin.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park