Första bytet av hoj!! Suzuki GSR till Kawasaki ZX6-RR

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jahapps, då var min första hoj utbytt.

Hjärta kändes nog tungt när det var dags att lämna henne ifrån sig.
1000mil bakom på en underbar hoj, rekommenderar GSR alla dagar i veckan. Hojen var körd 300mil när jag köpte den, och har skött den som mitt eget barn (om jag hade barn), så den var i otroligt gott skick.

Men nu är det att se framåt istället!:)
Blev byte mot en 07 reggad Ninja ZX6-RR 599cc (-05 modell). Allt verkar gött än så länge! Krävs väl en viss tid att bli van vid bågen, men nog går landsvägen skönare att köra, iaf. kortare sträckor. :P

Har någon några kommentarer om ninjan? Fallgropar? typfel?
Verkar inte vara en så många som kör 599cc versionen, men borde väl inte vara så långt ifrån 636:an.

Hojen var körd 300mil när jag köpte den, och har skött den som mitt eget barn (om jag hade barn), så den var i otroligt gott skick.

Så den har blitt smiskad var dag & fått nya kläder(kåpor), fått bra mat (bara v-power) o nya skor (däck) :D:D:D

Bra val:tummenupp med en kawa kan det omöjligen gå fel:banana Har sett samma limegröna zx6r flitigt snurra på i åbo city senaste dagarna, kanske de dig jag sett.

Bra val:tummenupp med en kawa kan det omöjligen gå fel:banana Har sett samma limegröna zx6r flitigt snurra på i åbo city senaste dagarna, kanske de dig jag sett.

utseendemässigt e de väl ingen skillnad på RR och R tror ja, RR gick väl endast att få i kawagrön. men min är halvmålad mattsvart och tyvärr så bor jag inte i åbo på sommaren, tillbringar sommaren i Hangö ;)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back