Första boten för i år =(

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Jaha då torskade man på fortkörning med hoj idag då och fick årets första bot på 2800:-:mad: Blev tagen med laser mellan taxinge och Gnesta utanför södertälje efter att ha vart och fikat med en polare och tjejen (som satt bak). Till polisemannens heder ska sägas att han va bussig, det första han sa va att "Idag e jag snäll, du får behålla kortet" detta efter att ha kört ca 108 på 70väg, han skrev ner hastigheten till 95km/h på boten efter div avdrag mm som dom gör. Hans kollega ansåg dock att jag skulle böta för min stukade nummerskyllt oxå, 1500:- men den andra polisen tyckte att jag redan fått tillräckligt så d blev inget på plåten :) Det suger verkligen "kamelballofån" med böter men ja e glad att jag fick ha kvar lappen iaf nu när sesongen börjat :) Man kanske ska va glad att man inte hade sporthojs tröjan på sig idag, jag har nämligen texten "Remember 2 use all fingers when waving 2 a policeman", dom kanske inte hade vart lika "snälla" då :D
 
Last edited:

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
Du hade lite tur i oturen..
men hoppas att du slipper farbror blå framöver :pannkyss
 

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
Taxinge

HMM Taxinge-Gnesta du menar kanske Nykvarn-Gnesta...
Synd att du fick böter,själv har man aldrig fått fortkörningsböter,det kan man tolka på olika sätt.:tummenupp
 

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR
Hehe, ja du skall nog vara glad att det "bara" blev 2 800 i böter:) Det får man vara väldigt tacksam för!

Kör lugnt ;)
 

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Surt! Vilken väg var det de stod på?

På boten står det "länsväg 576/snebrogård"

HMM Taxinge-Gnesta du menar kanske Nykvarn-Gnesta...
Synd att du fick böter,själv har man aldrig fått fortkörningsböter,det kan man tolka på olika sätt.:tummenupp

Vi hade vart på Taxinge slott & fikat så jag tog d som referenspunkt, men nu när jag kollar på boten står det. Kommun, Nykvarn
 
Last edited:

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Var det trafik poliser ? Surt men som sagt lappen is everything böter is nothing:pannkyss
 

Nynäsbusan

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Ducati MTS 1200s T
Hmmm. Såg dom påväg till Taxinge.
Inte kul, strax efter krönet inte en chans att se dom innan det är försent.

Dom stod kvar på vägen hem, men jag var så full av tårta att jag inte laddade på utan bara gled med i strömen, men invinkad blev jag i alla fall.
Började med att skälla på tussebatong redan innan jag fått av mig hjälmen, JAG KÖRDE INTE FÖR FORT!!! Jag vet! sa han bara :)
Skulle bara kolla nykterhet, skattekvitto och lapp. Sen var det tydligen inte vanligt att busor håller hastighetsbestämelserna. ;-)
 

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Hmmm. Såg dom påväg till Taxinge.
Inte kul, strax efter krönet inte en chans att se dom innan det är försent.

Dom stod kvar på vägen hem, men jag var så full av tårta att jag inte laddade på utan bara gled med i strömen, men invinkad blev jag i alla fall.
Började med att skälla på tussebatong redan innan jag fått av mig hjälmen, JAG KÖRDE INTE FÖR FORT!!! Jag vet! sa han bara :)
Skulle bara kolla nykterhet, skattekvitto och lapp. Sen var det tydligen inte vanligt att busor håller hastighetsbestämelserna. ;-)

Om du såg en gul gixxer med ett gäng plitar runt sig , så va det jag :näsblod
D va precis den kontrollen som kostade mig 2800:-:huvet
 

Nynäsbusan

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Ducati MTS 1200s T
Om du såg en gul gixxer med ett gäng plitar runt sig , så va det jag :näsblod
D va precis den kontrollen som kostade mig 2800:-:huvet

Tror att jag såg din hoj på parkeringen, så ni hade nog inte åkt än när jag kom till Taxinge!
Jag lyckades varna några på en HD och några sporthojsåkare som jag mötte på väg upp till slottet. :tummenupp
Sorry men tydligen missade jag dig :näsblod
 

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
MALMÖ
Hoj
Suzuki GSXR 600
Surt e det verkligen men det e iallafall ditt eget fel kan inte skylla ifrån hehehe
 

trify

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Kalmar
Hoj
R6 -06
Fick min första bot för säsongen 3:e dagen efter att jag fått hem min hoj. 1500:- för att skylten inte syntes över huvud taget. Va dock jävligt glad över att bara få för det eftersom det syntes stålväv på bakdäcket, ej godkända blinkers, ej godkänt slipon, inget körkort med mig och inte någon annan id-handling heller :p
 
Last edited:

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Surt e det verkligen men det e iallafall ditt eget fel kan inte skylla ifrån hehehe

Du va mig en riktig glädje spridare :rolleyes: Va jag vet har jag inte skyllt ifrån mig heller. Tyvärr så har du ju rätt oxå :gnissla att d e mitt eget fel, men d e bara att bita i d sura och pynta :huvet
 

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malmö.Eslöv
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Får ja fråga vad man ska göra för "tecken" för att varna andra för poliser och fartkontroll? Kan va bra o veta om man hamnar i den sitsen nån gång :)
 

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
MALMÖ
Hoj
Suzuki GSXR 600
Du va mig en riktig glädje spridare :rolleyes: Va jag vet har jag inte skyllt ifrån mig heller. Tyvärr så har du ju rätt oxå :gnissla att d e mitt eget fel, men d e bara att bita i d sura och pynta :huvet


Jag vet det e surt men du får tänka så som alltså positivt att ditt körkort inte drogs in.För jag vet själv där dom har dragit in mitt kort för fortkörning det var bullt.Beklagar verkligen..men det e som sagt betala in och till nästa gång så får du ta det lite lungnare och gasa på där du verkligen har uppsikt!:pannkyss
 

jan_karlsson75

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
ER-6n abs
Får ja fråga vad man ska göra för "tecken" för att varna andra för poliser och fartkontroll? Kan va bra o veta om man hamnar i den sitsen nån gång :)

Frågan är OM man ska varna andra för poliskontroller, vi vet ju inte vilka vi varnar...kanske just den där killen/tjejen polisen är ute och letar efter, eller kanske en drogad/full förare som kör en annan väg efter att ha blivit varnad och därmed klarar sig.
Det är en svår avvägning det där. Men när jag kör mc så händer det att jag varnar andra mc genom att hålla upp vänster hands pek- och långfinger som ett V :tummenupp
Däremot så varnar jag aldrig bilister eller andra fordon just av ovanstående anledning.
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
Svider verkligen att åka på böter på det sättet. Fick en bot på 3600:- förra sommaren.. enligt den trevliga polisdamen körde jag 79 på 50-väg. Hade ingen aning om att jag körde för fort :gnissla

Dock tyckte hon inte synd om mig alls;
"Du verkar ha råd så det är lungt, kör man en RSV-R Factory så har man gott om pengar på kontot!!"

Hehe om hon bara visste om att jag hade lagt alla pengarna i hojköpet (+ en hel del lånade pengar) hade hon kanske tyckt synd om mig och skrivit ner boten :D

Kör försiktigt!


//Dio
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top