Första bilden på "gat" BMW S1000RR?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Första jag ser iaf och hittar inget när man söker..

Den serieproducerade BMW S1000RR kommer att finnas tillgänglig i början av sommaren 2009, och enligt uppgift kommer den att kosta 15150 Euro i Tyskland. Modellen kommer att finnas med ABS och antispinn.

bmws1000rr.jpg

bmws1000rr-2.jpg

bmw-s1000rr-2.jpg

Last edited:
såg ju faktist lite smarrig ut ju.....

Så många dom gjort. Tänk om ingen vill köpa den där gamla klubban.

Väldigt lik en r6 tycker jag dock liiiiiite mer godis på ser det ut som! Färgsättningen var ju sjukt tråkigt men man kan ju inte få allt!

Skäms för att säga det.. Men SNYGG RÖV! nästan som att tända på en shemale.. och det vill man ju bara inte.. har alltid haft lite gubb känsla av bmw:s hojar.. kanske dags att ändra uppfattning?

Tycker det ser ut som en trevlig blanding av gix och r6 på någe vis. Hoppas på trevligare färger, "V70 silver" är ingen favvo....

Undrar bara vad den har som skiljer sig mot japsarna? BMW tenderar ju att alltid ha egna lösningar på så mycket..
Med äkta tyskt säkerhetstänk så finns ett system som inte tillåter dig att lägga i 2'an föränn du gjort en test-stoppie, man resonerar som så att om man är så kass att man inte lyckas så kommer man att köra ihjäl sig direCkt på hojen. Motorn har två effektkurvor, default är "Streber" som passar för söndagskörning, andra läget "Pantzerfaust" aktiveras genom att man skrapar ena fotpinnen i asfalten i minst 100km/h.

Ska bli kul att provköra men så här långt är jag nöjd med att ha beställt HP2 Sport, S1000RR verkar bara bli ännu en sporthoj i mängden...

Varför kör "alla" märken nu med delad topp o sidokåpa nuförtiden??
Som R6an va först med, ungefär som ett öppet luftintag där fram. Ush!

I övrigt tycker jag BMWn ser billig ut på nått sätt. Så grå o mörk, ont om detaljer.

Undrar bara vad den har som skiljer sig mot japsarna? BMW tenderar ju att alltid ha egna lösningar på så mycket.. Denna ser lite ut som vilken literhoj som helst. Bara med lite extra "Vill ha" begär..

Kul att se en gathoj som släpps till butik med vettiga däck:tummenupp

Jag har hört att det kommer finnas en hastighetsbegränsning om man kör med passagerare. När bakre fotpinnarna fälls ner kommer den att aktiveras och inte låta dig köra snabbare än 180Km/h.

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back