Första Bankörningen Arlanda TT 2013-06-08 Förmiddag

Såg bra ut det där, bättre att ta det lugnt än att ta i för hårt och hamna i situationer man knappt kan hantera :tummenupp

Jag har dock en generell fråga till de som varit på körningar med SMC: Är det ungefär ett sådant här tempo som i filmen man kan förvänta sig i lugna gruppen? Enda storbana jag har kört är med Linköpings motorsällskap på sviestad och i lugna gruppen accelererade jag till rödmarkeringen och matade växlar tills det var dags att ställa sig på bromsen och ändå blev jag omkörd ett par gånger per pass. Trodde det var så oavsett vem som arrangerar men det där såg betydligt mer avslappnat ut. Reglerar SMC hastigheterna på sina körningar på storbana på nått sätt?

Ursäkta TS, ville inte kapa tråden men det var bara nått jag kom att tänka på nu när jag tittade på filmen och förhoppningsvis tar mig till sviestad nästa vecka.

har iofs "bara" vart på ATT en gång med SMC (massa annat skit i livet kommer ivägen jämt :( ) ... men svälj stoltheten å kör precis så fort du vill , omkörningar sker ENDAST säkert...å jag var snigel , men fullständigt sket i om jag vart frånåkt/omkörd ... kände å prövade det som sades (visserligen gassades det rätt friskt emellanåt,men kändes ändå rätt "långsamt"...däcken var krulliga efter iaf :P )

jag var där för att lära mig nått å känna hojen bättre ... inte tävla eller jämföra balls .... känner du dig "långsam" , slå av på valfri raka (finns iofs inte så många på Arlanda) å låt stressputtarna blåsa om :tummenupp

Jag har dock en generell fråga till de som varit på körningar med SMC: Är det ungefär ett sådant här tempo som i filmen man kan förvänta sig i lugna gruppen?

Svårt att svara på. Det kan variera från dag till dag. Tempot blir oftast lite högre på eftermiddagen.
Arlanda är dessutom väldigt mkt kurvigare än en "vanlig" bana, så tempot där är generellt lägre än på en racebana. Men för att försöka svara på din fråga, lugn grupp brukar vara väldigt lugn, ungefär som filmen. Och i slutänden är det alltid du själv som bestämmer ditt eget tempo, det går bra att åka hur sakta man vill :)

Trodde det var så oavsett vem som arrangerar men det där såg betydligt mer avslappnat ut. Reglerar SMC hastigheterna på sina körningar på storbana på nått sätt?

SMC-körningar har nog generellt ett något lägre tempo än om du åker på en ren bandag. Inte alltid, men generellt. Men nej, så länge det ser stabilt ut och tas hänsyn till övriga på banan så begränsas inte hastigheterna överhuvudtaget.

Jora knix är väldigt lärande och kul MEN jag fick känslan av att man får sån sjukt mycket mer personlig och bättre feedback från instruktörerna på BKK-kurserna än knix.

Ja, inte så konstigt med tanke på att BKK har fler och längre pass samt färre deltagare i grupperna.

Begränsningen i fart kommer ganska naturligt iom övningar som gör att man inte pallar att gasa satan utan man måste jobba rätt mycket mentalt också.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back