Första bötern! :crash

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jodåsåatte, blåste förbi en Volvo idag på en 70-väg, när jag stannar vid rödljuset några hundra meter längre fram så kör han in framför mig, trodde först att det var någon hobbypolis som skulle gapa och skrika att det var en farlig omkörning (det var det inte) men när dörren öppnades steg ju farbror blå ut :död
Han hade tydligen "kört i 120 men inte hunnit ifatt", tänkte att fan helvetes jävla skit alltså, nu åker kortet och sommaren är förstörd...
Men fear not, ty detta var två riktigt trevliga individer!
Först skulle han skriva att det hade gått i 100 knyck så att jag precis skulle få behålla körkortet, men efter lite snack så fick han reda på att jag nyligen blivit arbetslös (jag jobbar heltid, trololol) och det är ju midsommar imorgon så han skrev ner den till 90 istället...
2400kr och lite lätt bruna kalsonger, det är härligt att vara ledig! :D

Eftersom han var snäll mot dig tycker jag att du skall vara snäll mot honom. Kör lagligt i minst 1 månad ifrån nu. Jag vet, det är skitsvårt, men för sakens skull så gå seriöst in för att göra det. Se det som att de bjuder till lite så får du bjuda till lite.

Eftersom han var snäll mot dig tycker jag att du skall vara snäll mot honom. Kör lagligt i minst 1 månad ifrån nu. Jag vet, det är skitsvårt, men för sakens skull så gå seriöst in för att göra det. Se det som att de bjuder till lite så får du bjuda till lite.

Jag kommer låta hojen stå ett tag, ångesten kommer kicka in när räkningarna blivit betalda efter löning så kommer nog inte våga göra något annat än hålla hastigheter, och hela helgen ska ju regna bort :gråta

Hade farbror blå VW typ1 :va

Kul initiativ med "arbetslös" :)

Det var en civil bil, glömde jag skriva såklart haha...
Silvrig XC70!

Ingen som har en hundratjufemma de vill byta mot en TL? :crash

Snäll du var som skrev på att du ville betala böter. Hade dom haft en giltig mätning på dig hade dom inte hållit på och prutat tills du var nöjd...

"sälja in en bot" kallar dom det för...

Snäll du var som skrev på att du ville betala böter. Hade dom haft en giltig mätning på dig hade dom inte hållit på och prutat tills du var nöjd...

"sälja in en bot" kallar dom det för...

Hade inte orkat dra det till rättegång.
Polisbilarna är väl dessutom utrustade med kameror..?
Isåfall hade det ju varit enkelt att se att det gick en bit över 100 iaf...
Men jo, nog tyckte jag han prutade ner den lite för enkelt :va

Nu får du lugna dig lite, en 125a går ju fortare ändå än 120 som du nyss har kört :D

Det var inte jag som sa 120, det var polisen :fakta
Man köper ju en såndär fyrtaktad honda man körde upp med på körskolan, typ 9 hästar och toppfart på 90, perfekt! :D

Hade inte orkat dra det till rättegång.
Polisbilarna är väl dessutom utrustade med kameror..?
Isåfall hade det ju varit enkelt att se att det gick en bit över 100 iaf...
Men jo, nog tyckte jag han prutade ner den lite för enkelt :va

Dom brukar behöva några hundra meter på sig för att få en mätning som duger för att böta. Har hänt mig ett par gånger gånger att jag upptäckt att bilen bakom betett sig underligt och pga detta saktat ner till laglig hastighet, bara för att bli omgående blåblinkad, stannad och utskälld.

Och ja, senast fick jag också höra att "vi fick hålla 140 för att hinna ikapp dig, hade vi haft laser hade du vart av med körkortet nu!" Kan ju säga att han bara fick en "är du helt dum i huvudet eller" blick tillbaka från mig. Fast han kanske mest var ledsen för att jag inte bjöd upp till jakt.

Rättegång? Dom hade troligen bara surat lite och låtit dig åka om du varit lite kall.

Kan du bekräfta att civilaren hade 3-5 bakersta rutorna tonade,kombi och 3 olika små antenner bak på? för det är vad jag kommit fram till att dem jag sett har. Så man inte behöver noja sig varenda gång man ser en helt original passat/v70?
Har även sett nyare och äldre bilar även sedaner men väääldigt sällan.

EDIT: No shit, xc70 är en kombi :dummer

Det var inte jag som sa 120, det var polisen :fakta
Man köper ju en såndär fyrtaktad honda man körde upp med på körskolan, typ 9 hästar och toppfart på 90, perfekt! :D

Utmärkt att du tar till åtgärder på en gång så att det inte bara förträngs och eskalerar :tummenupp

Jävligt illa att ljuga för polisen. Den är ingen jävla lek det här.

Ifall man ska gå på psxcares spår så ljög ju polisen för mig, inte mer än rätt att han får samma tillbaka.
I det här fallet så är det ju dessutom ett jävligt harmlöst ljug, jobbar du som polis eller missade jag att du skämtade..? :va

"Trevliga" poliser, tjena... att dom prutar och spelar schyssta är ju bara för att dom inte har några konkreta bevis. Hade du nekat hade dom först hotat med rättegång och hade du vågat stå på dej och fortsatt neka hade du varit 2400 rikare nu. Men kul för dig att du känner du gjort en bra deal.

Hur är det egentligen med det här? Sannolikheten att de hade kamera som kan visa på en hastighet på säg 100+ är ju rätt trolig, men såklart hade de ju ingen konkret lasermätning. Någon som varit uppe i rättegång med ett liknande fall som trådskaparens och kan bekräfta eller dementera att en film (eller kanske till och med bara polisernas ord på hur fort det gick baserat på hur fort de uppger att de själva körde) räcker för fällande dom? Eller hade TS helt enkelt gått helt fri om han blånekat som vissa här antyder?

Hur är det egentligen med det här? Sannolikheten att de hade kamera som kan visa på en hastighet på säg 100+ är ju rätt trolig, men såklart hade de ju ingen konkret lasermätning. Någon som varit uppe i rättegång med ett liknande fall som trådskaparens och kan bekräfta eller dementera att en film (eller kanske till och med bara polisernas ord på hur fort det gick baserat på hur fort de uppger att de själva körde) räcker för fällande dom? Eller hade TS helt enkelt gått helt fri om han blånekat som vissa här antyder?

Om man säger så här om det skulle gå till rättegång.Vem tror du man litar mest på i dessa fall.Den som påstås ha kört för fort på sin hoj eller två poliser i tjänst i sin radiobil som följde efter.Behövs ingen större matematisk begåvning för att räkna ut det resultatet. :crash

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman