Första AMA rejsen. Spännande!

Jag har bara skrivit att AMA inte är en så stark serie som vill påskinas från Amerikanerna. Det finns en handfull bra förare där men de är ändå andrasorteringen internationellt.

Goodstuff skrev:
Jag har bara skrivit att AMA inte är en så stark serie som vill påskinas från Amerikanerna. Det finns en handfull bra förare där men de är ändå andrasorteringen internationellt.
Fast det räcker att de är jämndåliga för att vi skall kunna se ungefär hur bra sukkan är jämfört med de andra märkena. Det är i vart fall en lovande början för Suzuki.

Bingo skrev:
Fast det räcker att de är jämndåliga för att vi skall kunna se ungefär hur bra sukkan är jämfört med de andra märkena. Det är i vart fall en lovande början för Suzuki.

Det beror ju på om de starkast förarna sitter på Suzukin och de näst starkaste på andra hojar så blir det ju lite konstigt.
Nu verkar Suzukin vara den snabbaste hojen gloalt sett.
Ser man på AMA så har ju tex Yamaha inte en seriös satsning liksom Kawasaki. Det är bara Suzuki, Ducati och Honda som har seriösa team med bra förare.

Syns ju ganska tydligt om man tittar på Kawa och supersport. Förra året tog Kawa plats 1 och 2 i AMA men vart var dom i WSS? Hojarna gick ju uppenbarligen att vinna med men fattas det förare är det kärvt! Samma med ZX10an i BSB och WSB. Scott Smart (ZX10) vann flertalet gånger över Kagayama på suckan som nu i år gick ut och vann ett WSB det första han gjorde. Ett seriöst team och seriösa förare så ligger man bra till för att ta hem rejsvinster.

Dock verkar det ganska tydligt som om Suckan är hojen att sitta på i år och Yamahan börjar dom få ordning på på alla håll också. Walker och Kawan i WSB verkar sakna effekt. Ska bli skoj att se hur det går i första BSB!

Goodstuff skrev:
Det är bara Suzuki, Ducati och Honda som har seriösa team med bra förare.
Aha, det förändrar ju saken. När/var får man se en jämnare serie med alla fabrikaten?

Bingo skrev:
Aha, det förändrar ju saken. När/var får man se en jämnare serie med alla fabrikaten?

Det kanske är jämnast och seriösast satsning av alla fabrikerna i BSB, konstigt nog, för i WSBK har inte Kawasaki tillräckligt bra team i år. Fast det är svårt, dock inte AMA.

Mladin krossade motståndet på träningen.

cres.asp

Jag skulle nog också säga BSB. Jämt både vad gäller förare och material och bra regler.

2004 tog 5 olika märken hem segrar (Kawa, Yama, Suzuki, Honda & Ducati) och i slutställningen var det 4 märken på de fem första platserna. Det var rätt stor skillnad på budget för de olika teamen dock. Hur som helst - BSB :tummenupp

Kan bara tolka det som att jag kommer att vara snabbast på alla bandagar i år :rolleyes: :)

sandstream skrev:
Kan bara tolka det som att jag kommer att vara snabbast på alla bandagar i år :rolleyes: :)
Jepp, det är min tolkning också. Sen vill jag inte verka insinuant, men om man börjar fundera på lämpliga bortförklaringar i tid så kommer man på många fler än om man försöker fundera ut dem direkt efter passet :banana

Holy Rider skrev:
Tänk på att cykeln gör ca 40% och föraren 60%.........

Jag vill påstå att på Daytona är det jävligt mycket hoj. Nu kan jag bara jämföra med när jag körde där och banan är förvisso ombyggd men det är mycket mycket fullgas.

På den banan känns det helt hopplöst med en hoj som inte hänger med för du kan tappa hundratals meter till nästa inbromsning.

Fan Simon Turner bröt visst i SS, men killen är för go han åker över och kör med team Celtic som är lågbudget (men de har mycket roligt). Det finns ingen som röker som Simon innan race han är som från den svartvita tiden. Kanske kanske kan jag få honom till Sverige han skrev i alla fall "I'll have to try and sort out a good time to come over and wreck your bikes,only joking sir."

Säger som Rich Oliver om Daytona "I MISS RIDING THE HIGH BANKS AT 14,OOO RPM!"

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back