Första 1000cc standard på +200hp?

Har du satt kameran bakåt nånn gång? Imorgon kan du göra det och köra ifrån mej... roligt att se sig själv masa sig fram :fakta

//jaG

RoLLER skrev:
Det låter som en bra plan :D Bara vi har skoj så, och det är jag övertygad om att vi kommer att ha. Jag känner dock en liten krashrisk pga av att vi dissade Hightuned :( Man får väl äta upp allt man har sagt....

Jag ska iaf filma och krejjer.... Det blir skoj! :D

Zeb_Macahan skrev:
Har du satt kameran bakåt nånn gång? Imorgon kan du göra det och köra ifrån mej... roligt att se sig själv masa sig fram :fakta

//jaG

Det vore faktiskt kul att testa :D Jag tar med mig silvertejp imorn så testar vi det... Men jag tror knappat att jag kör ifrån dig.... jag hör till dom långsammare i den snabba gruppen jag....

RoLLER skrev:
Det vore faktiskt kul att testa :D Jag tar med mig silvertejp imorn så testar vi det... Men jag tror knappat att jag kör ifrån dig.... jag hör till dom långsammare i den snabba gruppen jag....

Let the games begin... :D

//jaG

valmers skrev:
En CBR500RR gathoj med fyrtaktsmotor, 100 bakhjulshästar och 125 kg fulltankad borde inte vara någon omöjlighet med dagens teknik. Mumma!

Om den kommer i framtiden vill jag vara med och leka.
Förmodar att du redan har kölapp nummer 1, då tar jag nummer 2...

Zeb_Macahan skrev:
Att köra fort rakt fram är sällan och knappast att utnyttja en hoj. Du som kör på rörken borde veta att det inte är speciellt svårt att köra rakt fram!
Vad jag menar är att man utnyttjar fartresurserna fullt ut om man kör så mycket det går rakt fram och det är ju vad de flesta gör med dessa hojar.

WASP skrev:
Inte när det gäller den här typen av hojar... då kan du lika gärna köpa en en gammelgixxer 1100 eller busa, dom är till för att köra rakt fram med, gsxr1000 o R1 o dom andra har även chassin som ska fungera på bana och väldigt avancerade sådana... så du kan inte skriva att du utnyttjar att du använder hojen fullt ut när det går rakt fram, direkt felaktigt.
Felaktigt håller jag inte med om! Att köra rakt fram i +300 kräver en del av hojen också så det är faktiskt ett sätt att utnyttja den till fullo.
Sen är det en annan sak att hantera den fullt ut på en bana.

Bingo skrev:
Går gör det nog men då blir det dyrt. Effekten blir densamma som i dagens 600 fast med ca 65 kg lägre vikt. Det är rätt mycket vikt att spara in.

Precis, det GÅR att bygga en Motogp-hoj men det är inget man kan fixa för konkurrenskraftiga priser. Eftersom en fyrtaktmotor väger asmycket jämfört med en tvåtaktare så skulle detta i princip kräva ett chassi som vägde lika lite(eller tom mindre) än en 250 Racer. Motogp-hojarna väger 148 kilo, viktminskning med 23 kilo till en gathoj? Nja va.....

vem blir först med 500häst i 100kg tankad o klar hoj? (ni kan återuppliva tråden 2073)

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan