Första övningskörningsturen, min hoj kan göra piruetter!

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
Hola!
Idag skulle jag göra första turen någonsin på motorcykel, var skitnervös och började köra men när svängarna kom så åkte jag rakt fram!!!!!! Förstår att min handledare började bli svettig därbak! Dock släppte det och man började känna att man hade lite koll på vilddjuret under sig. 8 mil sedan skulle vi vända och vi tänkte att jag kan ju vända med hjälp av en grusväg längre fram, tji fick jag hojen rymde för mig och gjorde en piruett ut i vägen och där låg den.... Det blev lite repor men inte så mkt som jag trodde det skulle bli, dock hade jag faktiskt inte väntat mig någe annat heller. Dock när vi åkte vidare så kom det en jävla älgjävel och tänkte dunka upp på vägen men den fan snubblade i diket och blev kvar där, hade kunnat sluta riktigt illa. Jag kan dock bara säga FY FAN VAD KUL DET ÄR ATT ÅKA HOJ!!!!!! Tack Niclas (min käre handledare) för att du åkte med mig idag och jag hoppas du inte får mardrömmar efter den här turen, som jag sade jag kanske står och väntar på dig efter jobbet i morgon :banana

Opålitliga de där katterna!

Därbak? Satt han bakpå din hoj? Cred till honom i så fall... Dödslängtan?

övninskörningslärare är dagens hjältar ..öh. :D

Hojåka rockar! Nu efter att jag kört i 5 år så blir ajg fortfarande skitnervös och spänd varje gång jag kommer i närheten av min hoj. Skulle sett mig idag på Kinnekulle Ring... jag blir tokig.

uzibabe skrev:
Hola!
Tack Niclas (min käre handledare) för att du åkte med mig idag och jag hoppas du inte får mardrömmar efter den här turen, som jag sade jag kanske står och väntar på dig efter jobbet i morgon :banana

Nej då...det är lungt...jo du kanske gör det.
Men det gör inget...kul att åka ju..... :yoparty :banana

haha! Snubblade älgen! :rofl :lol
Skulle vart kul o se :Bugar

Askul o åka hoj, jag håller med dig :tummenupp

yzf1000 skrev:
Nej usch då...det skulle jag inte våga.... :hihi

Jag menar det. Aja, då återvänder vi till älgen. Snubblade?? Var den full? Ska inte de där ha koll på att springa i skogen?

t-rex skrev:
Jag menar det. Aja, då återvänder vi till älgen. Snubblade?? Var den full? Ska inte de där ha koll på att springa i skogen?

Det låg massa stockar i diket som han snubblade på en jävla tur för våran del! :yoparty

jösses.. låter som att det är bättre att börja lite med konbanan och de övningarna först, så du har lite pejl nästa gång älgen, (eller bilen, ungen, cyklisten) kommer snubblandes :7peta
Vi har sett nog med mc olyckor i tidningen för iår tycker jag. :(

Lycka till och nöt på nu.. det lönar sig:)

Åh, så skönt att man slipper den där känslan av att inte ha kontroll i trafiken i alla fall. Nu har jag noll koll på bana istället. :brinnerup Men ta vara på övningskörningstiden. På sätt och vis är det jävligt kul när man kommer på hur det faktiskt fungerar. Då är man queen of the world för en stund.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8