Första åket på 600cc

Grunk

Medlem
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
Tuono V4 -12
Bytte upp mig från en cbr125 till en zx6r nu under vintern och har inte hunnit strypa den till 25kw(vilket bara blir för besiktnings skull) och tog mig ett test åk ute på stora vägen, fick upp den i 190 sen våga jag inte mer:näsblod
kan knappt vänta tills ja tar körkort och får va ute och köra:)

Bli inte statestik nu !Ta det lite piano så blir det fler säsonger att njuta på tung cyckel!

Låter trevligt, men som föregående sagt. Ta det lugnt och njut.

grattis :) håller på och förhandlar en r6 -00 nu själv ska bli ett riktigt roligt -08 :)

Känner igen det där, man tycker att man får en liten smak av paradiset varje gång man använder högernäven

(ovanstående kan nog tolkas på flera olika sätt)

Kör försiktigt och njut av att det snart är vår!

/perris

Men kör strypt...tills du lagligen slipper det,du har bara att förlora på att fuska...kan bli dyrt:va o kortet flyger.

Finns en anledning till varför man inte får ha högre än 25kw på en viss ålder. Håll dig till det och ha roligt när du får det. Onödigt att åka dit för nått sånt och kanske ite få ta riktigt körkort på år. Än värre att köra ihjäl sig, desutom om man inte har varken träning eller lapp på en sån hoj

äää du kommer tröttna snabbt du skulle köpt dig en 1000cc istället...

WOWeffekten är häftig när man går från moppe:tungan till MC:yoparty
Ta det lugnt bara och njut av kraften.

Första åket på vårkanten = jeffla fjung i den !!!!!11

Sista åken på hösten = kom igeeeeen nuuuuuu, röör på dig !!!11

:hihi

Jag verkar vara den enda som ska behålla strypningen:D

Jag ska delvis behålla min.. "Ska bara" pilla bort en skruv så att jag kan gasa ordentligt. Sen är jag nöjd till 14/5 -09. Då får man köra stor cykel. Kan ju iofs göra en uppkörning för tung i år men orka...

Jag ska delvis behålla min.. "Ska bara" pilla bort en skruv så att jag kan gasa ordentligt. Sen är jag nöjd till 14/5 -09. Då får man köra stor cykel. Kan ju iofs göra en uppkörning för tung i år men orka...

Hehe ok ok. Nä ja tänkte köra helstrypt, för mycket som står på spel för min del. Försäkring om man skrotar samt att jag blir nog av med jobbet om jag blir av med mitt körkort, åker otroligt mycket bil.

Hehe ok ok. Nä ja tänkte köra helstrypt, för mycket som står på spel för min del. Försäkring om man skrotar samt att jag blir nog av med jobbet om jag blir av med mitt körkort, åker otroligt mycket bil.

En fråga om karaktär, eller brist på karaktär..är det frågan, får man nog sälja hojen helt, oavsett den är strypt el ej och enbart vara rädd om bilkortet, så handen på hjärtat, så kommer det nog fartsyndas ialla fall lite el:confused: :rolleyes:

Själv kan jag nog säga att jag har ruggigt bra karaktär vad det gäller att köra inne istan och förbi skolor och 50 vägar över lag(stora genomfartsleder liite svårt), men sticker jag ut och kör så vill jag åka finväga för mc-åka, kurvigt och 70/90 vägar, jag fartsyndar jämt med mc,( INTE med bil) kanske inte så mycket men ändå..jag kan nog inte ens erinra mig om att jag åkt ut och kört kurvigt efter lagstadgad hastighet överhuvudet taget. Så att ha en hoj som är strypt och har dålig karaktär, så har jag själv hellre(lite) dålig karaktär:tummenupp

Last edited:
var 18, tog mitt körtkort men sket i att begränsa min gsxr600 då, inga som helst problem. Men nu efter 2 år har jag ny hoj och tungt kort automatiskt..kanske lite gött:D

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!