Första åket för säsongen... [Modemdödare]

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Luftade trial:n idag, kändes bra! :banana

Bakbromsen är lite svår att nå bara, annars en grym bushoj! :D

Tack till Norris för fotona!

1403-m.jpg

1404-m.jpg

1405-m.jpg

1401-m.jpg

Liite closeups:

1399-m.jpg

1402-m.jpg

Shit! :Bugar
Jag tänkte först säga, vilken jäkla reklam för FOX i den första bilden, snyggt fotat! Men efter att ha kollat igenom bilderna ett par gånger så såg jag ditt tillstånd... Jag är mycket imponerad, och hojåkandet ser ju grymt kul ut, har alltid velat haft en trail! :yoparty

Tackar!

FOX reklamen var... Öh... Avsiktlig... ;)

En "sån här" Sherco 2.9 (250cc) går inte så fort, är inte tanken. Toppar väl dryga 100 men det känns som att åka +250 på en modern sporthoj.

/R

Fan va ball !!! Det är ju bara motor och hjul nästan.
Går det att sitta på dom alls ??

Har nån gjort ett Super Motard bygge av en trial nån gång ??

Går det ens att göra dom lagliga för gata ??

I´m impressed.Funsade dock på en sak redan när jag såg moppefilmen ni gjorde.Hur tusan bär du dig åt när du skulle behövt sätta ner högertassen??I trialbanorna borde det väl hända ganska ofta tycker jag,är det bara att falla så graciöst som möjligt som gäller eller har du nåt trix? mvh//jacke

Har länge varit nyfiken på hur en såndäringa maskin känns i motorn. Effektkurva, var ligger man helst o kör på för varv? Ingen varvräknare kanske men ungefär?

Bilderna ser nästan photshoppade ut. Bakbromsen ja :rolleyes: men hur f_n kickar du igång den? Med högernäven? :D

robbah99 - Det är en förstärkning under stänskärmen bak som går nästan till mitten. Så man kan både stå och sitta på stänkan om man vill. Väldig halt dock, särskilt med crossbrallor.

Vet ingen som har byggt en SM av en motard. Är inget att svänga med så jag tror inte att den skulle bli någon hit.

ktmjacke - Jag har ett ultrahemligt tips: Låt bli! Behåll det för dig själv bara... ;) Nä då, det gäller att se till att man alltid faller åt vänster. Lyckas oftast iaf...

Olsson - Effektkurvan, ja... Som en traktor ungefär. Går spikrakt upp från tomgång och håller sig där. Jämn och fin. Varvar inte något särskilt men vibrerar som satan då det inte är några balansaxlar ett sånt trams. Spelar således ingen större roll vilket varv du har finns alltid mer än tillräckligt med effekt.

Inget PS här, förutom när jag har packat dem för webben.

När jag kikar igång den har jag den helst på sitt sidostöd eller på meckpallen. En krycka i högernäve och håller med vänsterhanden över styrkronan. Hoppar upp på kicken och sparkar till, brukar alltid starta på andra. Är så bra komp att jag kan stå på den utan att den åker ner, så blir svårt att kicka med handen, om man inte heter Arnold förstås...

/R

Du fortsätter rocka på med ett ben. :) Jag som hoppar runt på ett ben just nu pga frakturer i vänsterfoten tycker det blir aningen jobbigt. Antar du har "oxben" vid det här laget :p

Rocka på.

Kör du trial "på riktigt" eller leker du bara med den?

Vet du om den går att regga för gata?
Har du tips på nån bra trialsida på nätet ?

Det ser riktigt ball ut !!

/Robbah99

ktmjacke - Jag har ett ultrahemligt tips: Låt bli! Behåll det för dig själv bara... ;) Nä då, det gäller att se till att man alltid faller åt vänster. Lyckas oftast iaf...

Är så bra komp att jag kan stå på den utan att den åker ner, så blir svårt att kicka med handen, om man inte heter Arnold/KTMJACKE förstås...

/R[/QUOTE] :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Swedie - Det gör ont när man inte håller sig på hjulen.. ;)

GSXR1100 - Tack! :) Känns bra. Har stått och stampat rätt länge nu, men nu börjar det komma så smått.

/R

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard