Förstår en del som tycker illa om mc nu!

Han kanske hade snott hojen ... de brukar inte ha förstånd att klä sig och råkar ofta illa ut pga sitt beteende på hojen ...

"kan hända det retar en del, men i så fall är det deras eget fel"...

I ovanstående fall, hur tycker du Liwa1 skulle "förändrat sig själv i stället" :va

Det finns ett regelverk att falla tillbaka på när åsikterna går i sär, lagen. När åsikterna går isär bör man falla tillbaka på det. Som t.ex. när idioten genade med fullt blås med sin 125a genom området med förbud mot fordonstrafik och där mina barn lekte. Att hans åsikt var att det var OK spelade inte mig någon roll alls.

Men kring trafikgalningar gäller i allmänhet att det inte personens föräldrar, trafiklärare eller trafikpoliser lyckats lära personen kan inte jag heller lära den personen.
Empatihandikappad är en vanlig diagnos hos många trafikanter, det har inte så mycket att göra med vilken typ av fordon som individen brukar, det handlar mer om en total ovilja att ta hänsyn till andra människor.

Ett stort problem uppstår då den empatihandikappade får för sig att köra motorcykel, detta eftersom han i början av sin vanligtvis korta mc-karriär kommer att göra allt för att visa hur ball han är.

Oftast så tappar man bort den empatihandikappade redan efter ett par kurvor på favoritvägen, det tar han dock snabbt igen genom att blåsa på i 200 genom byarna där vi andra kör 30 eller 50.

Resultatet blir att nästa gång som man passerar den där byhålan i laglig fart så blir man utsatt för intifada av tredje graden (stenkastning).

Det borde startas en fond för empatihandikappade, dom behöver all hjälp dom kan få.

"kan hända det retar en del, men i så fall är det deras eget fel"...

I ovanstående fall, hur tycker du Liwa1 skulle "förändrat sig själv i stället" :va

Det finns ett regelverk att falla tillbaka på när åsikterna går i sär, lagen. När åsikterna går isär bör man falla tillbaka på det. Som t.ex. när idioten genade med fullt blås med sin 125a genom området med förbud mot fordonstrafik och där mina barn lekte. Att hans åsikt var att det var OK spelade inte mig någon roll alls.

Men kring trafikgalningar gäller i allmänhet att det inte personens föräldrar, trafiklärare eller trafikpoliser lyckats lära personen kan inte jag heller lära den personen.

Jag har ingen åsikt om Liwa1's fall. Jag försökte bara påvisa att det inte alltid är självklart vem som bör hålla i pekpinnarna.

Förra lördagen blev jag omkörd av en MC på motorvägen... Låg väl i 120 ungefär o han blåste om rejält! Låg säkert i 150-170... I jeans, nån svart jacka och INGEN HJÄLM!

Hur dum får man vara?:confused:

Förra lördagen blev jag omkörd av en MC på motorvägen... Låg väl i 120 ungefär o han blåste om rejält! Låg säkert i 150-170... I jeans, nån svart jacka och INGEN HJÄLM!

Hur dum får man vara?:confused:

Tja... Han hade väl inget att skydda? "Varför tak på tom lada?"

/Lucky9

Det jag mest reflekterade över var.Vad e det för pulver som kör i jeans i mars månad :va

Jag slarvade idag, men hade åtminstoned långkalsingar under och jacka med skydd på överkroppen.

Och inget hoppande/bakhjul på hela rundan.

Empatihandikappad är en vanlig diagnos hos många trafikanter, det har inte så mycket att göra med vilken typ av fordon som individen brukar, det handlar mer om en total ovilja att ta hänsyn till andra människor.
Problemet med många empatihandikappade är att det dessutom verkar lida av en förhållandevis låg intelligens vilket gör det svårt att föra en vettig diskussion med dem. Deras försvar av sina handlingar liknar en 4-årings och man blir snabbt en moraltant eftersom man dels har mage att ifrågasätta deras "rättighet" att köra som svin där det passar dem och dels för att man kan stava och då troligtvis är en gammal gubbjävel.

kort kan man säga att man inte ska påverka andra traffikanter i sitt körsätt. Jag har slutat hetskryssa mellan bilar, man ska göra det snyggt om man ska göra det. Att få andra att slå på hejdarna för att man är dum i huvet är ju bara att be om att smälla. Kanske vore på sin plats att åka lite motorhuv så människan i fråga får koll på vad det handlar om.

Han kanske hade snott hojen ... de brukar inte ha förstånd att klä sig och råkar ofta illa ut pga sitt beteende på hojen ...

Precis min tanke. Ser man någon som kör extremt omdömeslöst så bör man lägga regnr på minnet och kolla upp. Kan vara någon hojbroder som blivit bestulen ju. Många singelolyckor sker just med stulna hojjar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT