Förstärkt crosshandske?

• Thread starter Thread starter Laggie
  • Start date Start date

Laggie

Guest
Borttagen post...

Borttagen post...

Last edited:
Alpinestars har ett par som heter Octane (tror jag) Korta cross stil fast skinn och kolfiber.

Har Daineses crossvariant i skin med kolfiberskydd för knogarna. 600kosta den.
Rent crap vid vurpa. Skinnet pajjar direkt.
Har alpinestars GP+ handskar också som varit med om mycket. De är 1000gånger bättre, men mer osmidiga.

Jag har sådana här handskar... Är supermoto anpassade och är riktigt sköna. Vet inte hur de är vid fall men är av läder, samt med förstärkningar vid knogar.

Bifogat

• Joerocketsm.jpg
    Joerocketsm.jpg
    56.6 KB · Visningar: 69
  • joerocketsm1.jpg
    joerocketsm1.jpg
    61.8 KB · Visningar: 54
Jag har köpt mina från USA, där finns det många som säljer dem.

Såg att de finns att köpa här i Sverige också, men vet inte omfattningen. Har sett i alla fall att MCPunkten har dem, vid en sökning. Är något dyrare än vad gett för mina...

Jag kör med Alpinestars Octane S-Moto, kan varmt rekomendera dessa :tummenupp Är precis som cross handsken Octane fast helt i skinn istället för neophren. Superbra ventilation och mycket lätt handske. Betalde 740 inklusive frakt ifrån tyskland för dessa, tror dom kostar runt tusingen här hemma.

34311-3039518.jpg

Är det någon som vet lr hört något illa om mcpunkten.com ifall man ska skippa att beställa därifrån. Väldigt med knapphändig info angående kontaktperson osv.

Som alla andra handskar en jävla massa förstärkning vid knogarna, men jag har alltid skrapat handflatorna när jag vurpat...

Jag kör med Alpinestars Octane S-Moto, kan varmt rekomendera dessa :tummenupp Är precis som cross handsken Octane fast helt i skinn istället för neophren. Superbra ventilation och mycket lätt handske. Betalde 740 inklusive frakt ifrån tyskland för dessa, tror dom kostar runt tusingen här hemma.
Skitsköna handskar men tyvärr samma sak gällande hållbarheten på dessa. Första syningen så gick det hål.

Jag har köpt ett par Thor supermoto, skinn med kolfiberförtärkta knogar. Mjuka och sköna riktigt sköna.

g25935.jpg

Som alla andra handskar en jävla massa förstärkning vid knogarna, men jag har alltid skrapat handflatorna när jag vurpat...

Samma här enda gången jag fått användning av mina knogskydd var när jag satt på handen och kasade, fast det ser coolt ut och hjälper mot stenskott:)

Förra sommarn när jag körde utan handskar för första gången det året, så lyckades jag vurpa. Skrapade upp hela ovansidan av handen. Har 2 fina ärr kvar som minne nu. Så aldrig mer 2 hjul och skippa några skydd, även om det bara är ner till affärn. :huvet

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN