Förstärka trådlöst nätverk

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Brorsan är 30-40 meter från mig där han jobbar. Jag har mitt kontor på andra sidan byggnaden där betong skiljer oss åt. Inom kontoret funkar det att använda det trådlösa nätverket. Men jag på våningen under och 30-40 meter åt ena hållet. Så det verkar bli för mycket betong då jag inte får in nån signal alls.

Finns det någon produkt som är bra på att plocka upp trådlösa nätverk?
Det går tyvärr inte förstärka den trådlösa routern.

Swedie skrev:
Det går tyvärr inte förstärka den trådlösa routern.
Säker på det? Jag köpte en ny antenn för ett par dagar sedan, som förstärker signalen. Kan du skruva av den gamla antennen så bör du kunna skruva på en antennförstärkare, den har ju inget med själva routern i sig att göra. Tveksamt dock om du kan förstärka nog för 40 m genom flera betongväggar. Jag pröjsade typ 500 för den nya antennen.

Det går ju att smacka på en rundstrålande antenn på routern om det är så att man kan skruva av antennen på den.

Och/eller så kan du på din sida, om du har ngt antennfäste fixa en riktad antenn och skruva fast på din sida..

På tex Dlinks sida finns som sagt en massa antenner. Fast ska man göra det där riktigt är det en hel vetenskap med dB-tal hit och dit..

En polare lyckades få bättre mottagning på sitt nät genom att istället för liten standard-antennen i bakkant på stationära datorn, ta en kabel för antenner för att komma upp till fönstret, sen stoppa ett utfällt gem i den änden på kabeln(som "antenn"), klä in en skål i folie, klistra upp alltihopa i fönstret.

Hoppade upp bra många procent med det och han slapp de ständiga nedkopplingar han dragits med fram tills dess... :)

Maverick skrev:
www.dlink.se där har du en massa antenner.. vet att man iaf innan kunde köpa dom på kjell & co

Tyvärr är Dlinks grejer av taskig kvalitet så vill man få grejer att fungera stabilt skall man titta på något annat märke! Eller åtminstone inte köpa deras billigaste skit.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...