Förslag!

skyffel

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Hoj
Letar
Har ni några förslag på hojar under 20k? Gärna 4takt, över 375cc eftersom jag ska ta mellankort till våren:) Vill ha en rolig hoj som tål bus och inte behöver mekas med stup i kvarten.

Skicka gärna pm om ni har något till salu som passar in på ovanstående :Bugar

Last edited:
GSX750 R eller F (alt gsxr600)
CBR900
ER-5
XJ600

Av ovanstående har jag haft en cbr900 som gick väldigt bra, var inte mycket skruvning med den under tiden jag körde.

Finns en hel del mellan 93-96 beroende på vilken typ av mc du vill ha. Kåpor eller naken, motard eller "race"

edit: glömde att jag var i supermotard/offroad forumet, så jag utgår från att det är en sådan du är ute efter :D

Det är ganska svårt att hitta motard/offroad för dina kriterier. Över 375cc är inge svårt, däremot är effekt-reggningen svår att komma förbi för mellanklasskort. Antingen är dom för starka eller alldeles för svaga enligt pappret.

Min är stypt och den går bra den. Har dock aldrig kört ostrypt med den, så kan inte jämföra direkt.

kolla regbeviset noga om du ska köra upp på hojen. 525an, husan och säkert många fler som är regade på löjligt låg effekt har ett tillägg som säger att hojen inte går fortare än x km/h. Enligt vägverket måste hojen gå att framföras i minst 90 eller vad det är. sen om dom bryr sig vet jag inte...

drz400 är säkert ett vettigt kort att börja på. om dom går att få tag i under 20k får du ta reda på själv. den prisklassen är svår kan jag varna dig för...

Drz 400 hade varit perfekt, men det blir nog lite svårt att hitta en för under 20 utan att den e behov av lite större renovering. Jag har bestämt mig för TTR 600, går ju att hitta för runt 20k i relativt bra skick. Det verkar som om man får en nyare TTR 600 än Hondas XR 600 i samma prisklass.

suzukis dr650 modeller kan vara nåt att kolla på också, å nej jag är inte partisk när det gäller just dr:rolleyes:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti