Är det bara jag som tycker att fordons försäkrinar är lite konstiga, Hur kan man till exempel få försäkra fordon oavsett ålder och förarbehörighet, Mc uppkörningen är ju som bekannt inte helt lätt och det finns många där ute som kör mc utan att ha körkort för det, Jag kan erkänna att jag eldade runt på en mc utan giltigt mc kort då jg var 18, Det är nästan inga straff för denna typ av förseelser om du inte lyckas åka fast flera gånger,
Detta må ju vara men hur ska man kunna försäkra en hoj och få ut pengar för från försäkringen då man inte har giltig behörighet? Samma sak gäller onykterhet och drogfylla, Varför ska försäkringen hjälpa dessa människor då dom kör av vägen? Givetvis ska sjuk kostnader täckas samt motparten men man ska faan inte komma undan med en tusenlapp extra i självrisk då man har kört sin bmw av vägen dyngfull
Detta må ju vara men hur ska man kunna försäkra en hoj och få ut pengar för från försäkringen då man inte har giltig behörighet? Samma sak gäller onykterhet och drogfylla, Varför ska försäkringen hjälpa dessa människor då dom kör av vägen? Givetvis ska sjuk kostnader täckas samt motparten men man ska faan inte komma undan med en tusenlapp extra i självrisk då man har kört sin bmw av vägen dyngfull