Förslag på väg till Isle of man tack.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Jag var på IOM 2000 &. Nu ska jag dit igen.
Då åkte man färja från Gbg till Newcastle men den verkar inte gå längre?

Jag kör från Malmö och funderar på att åka till Amsterdam och ta färjan till Newcastle, alt Esbjerg i Danmark till Harwich (GARANTERAT FELSTAVAT)
Hur har ni gjort?

Tacksam för tips.
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Finns en heldel alternativ, aldrig varit med hojj. Men importerat bilar från England, Du kan ta och köra till Esjberg i Danmark och ta båten till Harwich och sedan köra mot färjan till IOM tror det är runt 40-50mil från Harwich att köra. Eller så kör du hela vägen till frankrike och tar tåget från Kalais till Dover, men då får du räkna med minst 200mil enkel:p
Det ska även finnas en båt från Norge till Harwich om jag minns rätt...

GBG färjan verkar dem ha stängt ner för allmänhet tror det bara är företagare nu... inte 100% på detta dock.
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
Vi har besökt Isle of Man TT 2005, 2008 och 2011, och vi Stockholm som utgångspunkt. 2005 gick fortfarande färjan mellan GBG och Newcastle, så det har varit den smidigaste vägen, ca 70mil enkel, med den lades ner året efter och flyttade till Bergen (den är borta idag). 2008 körde vi till Trelleborg tog färja till Travemünde, sedan vidare till Amsterdam och färja till Newcastle, sedan vidare till Liverpool, det blev en resa på ca 160 mil enkel. Förra året körde vi till GBG, färja över till Fredrikshamn sedan vidare till Esbjerg. Båt över till Harwich och vidare till Liverpool och det blev ca 125 mil enkel. Det finns en fraktlinje från GBG som går till Immingham, ligger norr om Grimsby och det är bara 15 mil över till Liverpool, så den kan vara värd att kolla upp, men det är lite speciella regler eftersom det är ett frakt fartyg.

Lycka till
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Vi blir nog folk både från Skåne + Sthlm som åker ihop, så att ta färjan från Gbg skulle ju vara mest mitt i för oss båda.
Hur har ni gjort med boende? Tips på det?
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Vi blir nog folk både från Skåne + Sthlm som åker ihop, så att ta färjan från Gbg skulle ju vara mest mitt i för oss båda.
Hur har ni gjort med boende? Tips på det?

Börja boka hotell redan nu, de kommer vara slut långt innan årsskiftet. Annars kan man campa, många som gör det!
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
Vi blir nog folk både från Skåne + Sthlm som åker ihop, så att ta färjan från Gbg skulle ju vara mest mitt i för oss båda.
Hur har ni gjort med boende? Tips på det?

Inför 2011 besöket började jag leta boende redan i januari 2010, mendet fanns i princip inget att boka så långt i förväg,
vi hade bott i Port Erin tidigare och vill gärna hitta ett boende i Douglas. Till slut ringde jag ett par stycken och frågade om det fanns några rum att hyra, men dom sa att dom brukar fråga gäster innevarande år innan dom lägger ut något, så efter racet 2010, kunde jag börja leta.. men eftersom vi redan hade betalt lite som var "non-refound" (Steam Packet) så blev det Port Erin igen.. Det hjälper att ha kontakter, både med IoM färjan och boendet, här bodde vi senast.. http://www.porterinhotels.com/
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top