Förslag på trim till en 600

är turbo gångbart om man åker bana ??

Även om man kör 600cc ?

Ge er nu pojkar. Han fattar ju allt det där. Fram med era bästa trimtips istället :hihi

Okej då... Jag funderar själv på att skaffa en 600... :rolleyes: Där skulle jag önska mer vrid... brukar man kunna fixa med förändringar i trattarna o insugskanalaerna. Moddad luftfilterbox... Helsystem... (o hade kanske satsat en slant på en PCIII:a) :)

Som dom flesta sagt om du ska trimma vilket kanske inte är fel börja rätt. Öhlins/wilbergs dämp runt om och fram och bak. Sen tar du motorn, steg ett är ju blås och filter. Sen tar du och planar topp och fixar insugen där skulle jag ha stannat. Men har du dollar är det ju bara att fortsätta med att kasta ur generatorn, en kit kyl blir ju ett måste, mag-fälgar är najs och kolfiberkåpor. Sen kan man byta alla skruv i motorn till lättare. Kabelhärvan byts ju men det tog jag för givet. ta en koll här där finns allt!

http://cms.tenkateracingproducts.com/

björn

Det beror ju på var man är i sin racingkarriär.
är man nybörjare är inte en astrimmad hoj det viktigaste men ska man vinna ett mästerskap kan de sista hästkrafterna vara guld värda. Skillnaden i behov mellan dessa förare är dock gigantisk.

Jag ser det inte som en "astrimmad" hoj när den har mindre hk än både min 750 och den 1000 jag körde på bana -06.

Som dom flesta sagt om du ska trimma vilket kanske inte är fel börja rätt. Öhlins/wilbergs dämp runt om och fram och bak. Sen tar du motorn, steg ett är ju blås och filter. Sen tar du och planar topp och fixar insugen där skulle jag ha stannat. Men har du dollar är det ju bara att fortsätta med att kasta ur generatorn, en kit kyl blir ju ett måste, mag-fälgar är najs och kolfiberkåpor. Sen kan man byta alla skruv i motorn till lättare. Kabelhärvan byts ju men det tog jag för givet. ta en koll här där finns allt!

http://cms.tenkateracingproducts.com/

björn

Jag har enligt mitt sätt att se det börjat i rätt ände, jag har redan pc3 o helsystem, bättre fjädring både fram o bak, och bättre bromsar, ett naturligt steg blir då att trimma om man som jag inte vill bli omkörd på rakorna av jämbördiga förare på snabbare hoj. Jag har inga illusioner om att slåss om segern någonsin, men som jag brukar säga, jag är så dålig så jag behöver dom bästa grejerna.:)

Dom snabba behöver inte det, dom kör ju fort ändå.

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck