Förslag på styre, lyse, mätare!

Jåke skrev:
Mycket om styren och ombyggnad av framänden hittar du på http://www.lsl-motorradtechnik.de/sites/start.htm

Vill du få ner styret som jag tyckte mig läsa i nåt inlägg, går det nog alldeles utmärkt att montera ett clipon under övre gaffelbryggan. Så länge det inte tar i tanken vid styrutslag....många nyare übersportiga hojar har ju handtagen så.

Jag kan ju inte tyska! :crash
Man anske skulle kika på clip on då. hmm

Jabben skrev:
Jag kan ju inte tyska! :crash
Man anske skulle kika på clip on då. hmm
Om du klickar på den engelska flaggan får du länkar till översättningsverktyg (Altavista tror jag...). Engelska kanske funkar bättre...

Jåke skrev:
Om du klickar på den engelska flaggan får du länkar till översättningsverktyg (Altavista tror jag...). Engelska kanske funkar bättre...
:rodnar :huvet
Tack

Har ägt en likadan hoj på 80-talet och TT-styre är nästan kult. orginal har den vanligt styre. Nackdelen med att byta instrument på din hoj är att du tappar bort växellägesindikatorn.
Hojen har väldigt många delar gemensamt med storebror GSX1100 från samma period. På den tiden var 750:n ovanlig men sade man 1100 så fick man rätt delar. Jag skulle leta delar från 750/1100 82-83 där fick modellen runt ljus. Samt lite ändringar på tank och sadel på 1100:an. Så här såg min ut orginal.

Last edited:
Anders R skrev:
Har ägt en likadan hoj på 80-talet och TT-styre är nästan kult. orginal har den vanligt styre. Nackdelen med att byta instrument på din hoj är att du tappar bort växellägesindikatorn.
Hojen har väldigt många delar gemensamt med storebror GSX1100 från samma period. På den tiden var 750:n ovanlig men sade man 1100 så fick man rätt delar. Jag skulle leta delar från 750/1100 82-83 där fick modellen runt ljus. Samt lite ändringar på tank och sadel på 1100:an. Så här såg min ut orginal.
Jo det är ju lite fränt att man ser vilken växel som ligger i :)
Man kan ju göra egen indikator... elen finns ju redan

Jag funderar åxå på att byta lyse på min eftersom gsx-es toppkåpan inte heller är den vackraste som skådats, annars har jag väl kommit ungefär lika långt som dig. Allmän service och miniblinkers :D Väntar på ett 4-1 som kommer nu i veckan som ska på oxå.

nickname skrev:
Jag funderar åxå på att byta lyse på min eftersom gsx-es toppkåpan inte heller är den vackraste som skådats, annars har jag väl kommit ungefär lika långt som dig. Allmän service och miniblinkers :D Väntar på ett 4-1 som kommer nu i veckan som ska på oxå.
Mysigt broder!
Jag lackade mitt 4-1 idag, blev tokfint =) :yoparty

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2