Förslag på ny underforum?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Eftersom det är många som frågar om dom vågar köpa hos en firma, vart dom ska köpa en produkt och en del som har farit illa av någon handlare.

Kunde man inte starta upp ett nytt underforum specifikt för "kunsument - Butiksguid" där man kan ha dessa trådar och även bjuda in handlaren att svara?

Vorre ju enklare att ha alla dessa trådar sammlade på ett och samma ställe, lite enklare att finna dom då. Förslag på topicer man kan ha där torde ju bli "Helvette XXXX blåste mig" , "Vart kan jag köpa XXX" ?

Vi hade en sådan sektion en gång i tiden. Det blev väl ganska mycket skitsnack där. Mycket vettigt också för den delen.
Sen var det väl någon handlare som tröttnade på vad folk sa och hotade stämma sporthoj för förtal eller dyl. och därigenom gick det inte att ha en sådan forumdel.

Wiseguy skrev:
Vi hade en sådan sektion en gång i tiden. Det blev väl ganska mycket skitsnack där. Mycket vettigt också för den delen.
Sen var det väl någon handlare som tröttnade på vad folk sa och hotade stämma sporthoj för förtal eller dyl. och därigenom gick det inte att ha en sådan forumdel.

Ok ,men förtal kan dom väll knappast stämma sporthoj för?
Jag ser inte riktigt hur sporthoj är ansvarig för var enskilda medlemmar skriver och förtal är ju som sagt osanning riktat för att förstöra för något/någon.

Trist att det blev så.

Carpe me skrev:
Ok ,men förtal kan dom väll knappast stämma sporthoj för?
Jag ser inte riktigt hur sporthoj är ansvarig för var enskilda medlemmar skriver och förtal är ju som sagt osanning riktat för att förstöra för något/någon.

Trist att det blev så.

Det är den som äger siten som är ansvarig utgivare, och därmed också ansvarig för det som skrivs på den, om jag inte missminner mig.

Däremot skulle man väl kunna betygsätta med siffror, istället för att ha trådar om det? En form av poll alltså. Gärna några olika kriterier, som service, leveranstid och pris.

Hoztic, där hade du faktiskt en bra ide. :tummenupp
En anonym skala där man kan betygsätta butiker och dyl.
En tio gradig skala där man ser hur många som gett sitt betyg.
Och gärna spärra så att man bara kan ge ett betyg per skala, per ip-nummer.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back