sandstream skrev:
2431035 En begagnad 125GP utan för mycket trimgrejer?
250SP?
Att baka in för många "klasser" i samma klass känns inte som rätt väg att gå men Svemo har säkert vägt för- och nackdelar och kommit fram till att det här är det bästa för alla inblandade.
Hur är det med läsförståelsen?
Ta nu fram din andra hjärncell och läs förslaget.
Det är ju just det man föreslår, honda rs125r, standard. oavsett årsmodell.
Dock får man byta fotpinnar och annat till icke-standard saker, och bara handla grejer ur standardsortimentet från honda.
Att man pekar på hondan är för att det är den enda 125gp hojen just nu som fortfarande utvecklas och går att köpa till vettiga priser. Aprilias 125r kostar multum, är knappt köpbar för de flesta juniorföräldrar, och yamaha 125'an har inte vart konkurrenskraftig de senaste åren utan att kittas, och knappt då..
250sp tillverkas det inga nya hojar till, utan man får leva med begagnat, som ofta är utslitet och mycket strul med. Men det har ju vart lite av det naturliga steget hittills, men nu börjar det bli svårt att hitta cyklar, eller iaf bra cyklar.
125r byter man ut det mesta efterhand, så på en honda från 97 är det förmodligen bara ram och sving som är från 97, resten har man bytt efter serviceschemat, eller ersatt med nytt efter vurpor.
enkelt att uppdatera till senare årsmodeller etc.
En cup i cupen är ju inte särskilt svårt, 125r här hemma har tyvärr inte fyllt på sitt startfält så mycket som man hade hoppats påfrån 125jr. Men nu ser det ju ut som föräldrarna där vill hitta på nåt iaf. Tycker det är en vettig idé eftersom det inte är alla som kan komma upp med halv-miljonsatsningar för att åka 125, och det finns de som trots allt fixar upp de summorna eller mer.