Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Snygg, men en sådan jacka skyddar ju ruskigt dåligt vid en vurpa.
Funderade på det när jag såg den. Skinnet i dem är lika tjockt eller tjockare än i ett helställ enligt artikeln jag hittade. Den saknar dock hårda skydd, vilket så klart borde vara en klar nackdel vid en vurpa.
De har en pressavdelning på hemsidan där man samlat artiklar. Jag har bara tittat på 2011 och såg att något mc magasin har testat och skrivit om en av märkets jackor. Det kanske finns andra omdömen som publiceras något av de andra åren. Jag inbillar mig dock inte att den ska ha något fullgott skydd. Å andra sidan körde man med den gamla skinnjackan ibland som hade fullgott skydd i kombination med jeans och lågskor. Vem lurar man egentligen genom att bara ha en jacka med några hårda skydd och ett par jeans som trasas sönder på nolltid och ett par skor som knappast skyddar mot en stukning om man trampar snett. Hur som helst är tanken inte att köra landsväg med jackan i fråga utan den är mest tänkt att användas kortare turer i måttlig fart. Knappt värre än att man sitter på en EU-moped där risken för incidenter är som högst.
http://www.lewisleathers.com/PressbyYear.html