Förslag på lite shyssta affärsidéer.

Prostitution?

Jag tror iofs att om nån sitter med en bra affärsidé så lär de inte ge bort den på en nätforum. Men jag önskar dig all lycka i ditt sökande efter människor som kan tänka åt dig :tummenupp

Jag får hålla med Cool ola (danskjävel) risken att någon med en bra och hållbar affärside skulle slänga ur sig den här är nog tyvärr liten.

Hitta ett behov och fyll det.

Var en tråd om det här tidigare, men som jag sa då. En bra idé vore att sälja möbler tokbilligt som folk får hämta och montera själva. Sen döper man alla möbler efter lätta namn så folk kommer ihåg vad de heter.....

:rolleyes:

morlock skrev:
Var en tråd om det här tidigare, men som jag sa då. En bra idé vore att sälja möbler tokbilligt som folk får hämta och montera själva. Sen döper man alla möbler efter lätta namn så folk kommer ihåg vad de heter.....

hur menar du?

morlock skrev:
Tja, man kan till exempel döpa en bokhylla till Billy. Viktigt med bra marknadsföring.

aha.. kanske man kan tjäna på?

annars samla massa billiga och bra verktyg och massa bra ha grejor i samma lokal. Ett tips liksom.

Köpa billiga mp3 spelare från thaiwan och liknande coola länder, ta dom till sverige och sätt på ett klister märke. Sen säljer du dom dyrt som fan och blir rik utav helvete.

Paradoxy skrev:
Köpa billiga mp3 spelare från thaiwan och liknande coola länder, ta dom till sverige och sätt på ett klister märke. Sen säljer du dom dyrt som fan och blir rik utav helvete.
Ja, fast där kan det bli problem med tullavgifter och inspelningsavgifter vilket kan stjälpa hela verksamheten.

Paradoxy skrev:
Annars kan man importera lite växter från thaiwan, kina och liknande och köpa ett kemistset och sälja bakpulver, verkar vara en lukrativ verksamhet.

annars kan man exportera älgar till tyskland, dom brukar gilla sånt.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8