Förslag på lack..

sånt här gör man på vintern :)

Jag har sett många hojar på annonser men aldrig sett en omlackerad som är snyggare än orginalet. Jag råder dig att låta bli. Gör så fall som bilägarna och köp till feta kromfälgar :) matchat med ett snyggt kromat avgasrör. Hondas repsol modell tycker jag e grymt fräck dock, kopiera den. Matt svart kan fungera oxå.

Hade jag varit som du hade jag fixat mörkare kåpglas, high pipe, matchande däck stripes, kruvat av fotbpinnar, kedjeskydd och hugger. Coolare kan det inte bli, enligt mig. Plus lite fler klistermärken :P

Drar in en bild på en mc som jag tycker är riktigt snygg.

Bifogat

• 252d_27.jpg
    252d_27.jpg
    73.9 KB · Visningar: 161
Last edited:
sånt här gör man på vintern :)

Den är ju redan nedplockad pga trasig koppling, så vad faaan. :D

Jag har sett många hojar på annonser men aldrig sett en omlackerad som är snyggare än orginalet. Jag råder dig att låta bli.

För sent att ändra sig nu.. :)
Jag tycker orginalutförandet på hojen är lite dassigt på något vis..
Många kommer säkert tycka jag är knäpp, men jag bara måste.. (Dessutom är jag van att höra sånt! :tungan )

Trivs inte med orginalet längre.. Bara MÅSTE göra om lite...
Sen kommer iaf JAG bli nöjd.. (Hoppas jag :näsblod ) :D

Last edited:
Jag säger go for pink! Du vill ju ha en annorlunda hoj så why not!? :yoparty

Sen kan jag tycka att det är lite töntigt med fälgstripes men det är ju jag det.. :rolleyes:

//:tomten:

Jag säger go for pink! Du vill ju ha en annorlunda hoj så why not!? :yoparty

Sen kan jag tycka att det är lite töntigt med fälgstripes men det är ju jag det.. :rolleyes:

//:tomten:

Haha, skulle inte tro det!! Dessutom är fälgstripes hur snyggt som helst!
Men du ska ju köpa motard, så det säger ju en del om din smak :D

Jag é helnöjd med min gullefjun. Original sido och topp -kåpan ska lackas till helorange (lambo) ;)

RIKTIGT snygg hoj du har mannen! :yoparty

Last edited:
Jag har sett många hojar på annonser men aldrig sett en omlackerad som är snyggare än orginalet. Jag råder dig att låta bli.

Fattar inte varför alla är så kåta på orginallackerna.
De (flesta) suger ju fetpung. Japsarna gör otroligt fina hojar, men lackdesign ligger inte i samma division som resten av hojarna.
Sedan att folk slänger på getto-lack på krash kåpor är ju inte så konstigt. Kvaliteten och passform på krashkåpor är ju lite si och så och inget man vill lägga 10.000 på att lackera snyggt. Fula kåpor blir bara lite mindre fula av snygg lack.

Men om man lackar om en okrashad hoj med orginalkåpr kan man gott kosta på sig finlack. Och så kan man ju fixa till designen lite från orginal-tråket. :tummenupp

Det går ibland att bygga på orginallacken och göra en snyggare variant än orginalet. Och så förvirrar det alla orginalbögar lite mindre för de kan ju se vilken hoj det är då... :lol

Och, om ni klagar på min lack, så, ja min hoj är krashad och ja, det är krashkåpor och ja, lacken är av firma, men inte utsällningskick. Och designlack hade jag inte råd med just vid det tillfället. (två fäger räknades som designlack och kostade 50% mer)
Någon gång kanske jag till och med fixat till någon desing och lackar om alltihopa seriöst.

Men till trådskaparen. :tummenupp
(Har dock inget förslag. Vill inte ge ut mitt eget kommande... :hihi )

Last edited:
Vet inte om designen på min hoj kommer bli så jäkla avancerad direkt..
Men klarade bara inte av orginalfärgen längre..

Får se hur relutatet blir, kan knappast kännas sämre än det gjorde innan jag började iaf! :)

Tyvärr är lackeraren sjuk idag.. Typiskt! Hoppas han är frisk imorgon!
Som tur är, så har iaf nya kopplingen kommit idag, samt nya bromsar..

Fan vart en helrenovering..

* Nya däck.
* Nytt drivpaket.
* Nya bromsar.
* Ny koppling.
* Nya handtag.
* Nytt tanklock.
* Nya snyggare skruvar.
* Nya styrändspluggar.
* Nya krashpuckar.
* Nya blinkersrelän.
* Och givetvis nyservad med ny olja och filter.

*pust*

Nu inväntar jag bara nylackade kåpor och ram också..

Tyvärr är lackeraren sjuk idag.. Typiskt! Hoppas han är frisk imorgon!
Som tur är, så har iaf nya kopplingen kommit idag, samt nya bromsar..

Fan vart en helrenovering..

* Nya däck.
* Nytt drivpaket.
* Nya bromsar.
* Ny koppling.
* Nya handtag.
* Nytt tanklock.
* Nya snyggare skruvar.
* Nya styrändspluggar.
* Nya krashpuckar.
* Nya blinkersrelän.
* Och givetvis nyservad med ny olja och filter.

*pust*

Nu inväntar jag bara nylackade kåpor och ram också..

Nytt drivpaket igen, hur ofta byter du det?:confused:

App app! Det var jag som kom på självaste färgen orange och den har jag patent på. Ska du lacka din hoj i den färgen måste du betala dyra pengar till mig först!

Fan Rigge! Jag hade just börjat glömma.

App app! Det var jag som kom på självaste färgen orange och den har jag patent på. Ska du lacka din hoj i den färgen måste du betala dyra pengar till mig först!

Fan Rigge! Jag hade just börjat glömma.

Börjat glömma, om du uppfann orange lär det väl inte vara några problem, du kan köpa tusentals zx9 och lacka om för alla STIM-pengar du drar in på apelsiner.

Arrrghhh!!! Lackeraren är fortfarande sjuk.. Snart får jag lämna in grejorna hos någon annan...

Haha, kolla här då...
Hojen är lackad och klar. Hann NÄSTAN sätta ihop den igår också..
Ville dock inte sätta dit däcken på fälgarna...

Bifogat

• 9.JPG
    9.JPG
    52.2 KB · Visningar: 74
  • 10.JPG
    10.JPG
    74.9 KB · Visningar: 78
  • 11.JPG
    11.JPG
    81.8 KB · Visningar: 76
Hojen är lackad i Lambo-orange. Sedan är den klarlackad med EXTREMT finkornig flake. Och sen ett par extra lager klarlack ovanpå det..

Kommer fler kort sen.. Alla kort är tagna med en mobil, så det ser tyvärr rätt dåligt ut. Ska ta bättre kort sen!

Man kan ana den nylackade framfälgen i bakgrunden! :D

Bifogat

• 12.JPG
    12.JPG
    86.5 KB · Visningar: 184
  • 13.JPG
    13.JPG
    98.3 KB · Visningar: 182
Last edited:
Back