Förslag på hoj till kort tjej?

JAS_

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha Thunderace
Hallå!

Skulle behöva hjälp att hitta en låg sporthoj till tjejen.

Hon är 159 lång och har kollat på Thundercat men den är dock lite för hög.

Har ni några tips på liknande modell (sport alt sport-touring)?

//JAS_

Jag har en kort kompis som tycker min CBR600F4 är lägre än Thundercat, värt att kolla.

är problemet att hon inte når ner till växelspaken eller marken? är det de sistnämda så är det ju inga problem på den punkten. många moto-gp snubbar är väl omkring hennes längd om inte lite längre bara.

Tror det finns sänkningskitt till dom flesta cycklarna, kolla runt lite !

Kanske låter konstigt men gsxr k5-k6(1000cc) är förvånansvärt låga. Polarens fru är ungefär som din tjej och hon nådde ner på en sån.

Suzuki SV650. Bytt til GSXR gafler og bakdemper. Min fru på 156 likte denne sykkelen veldig godt!

Min dam är 159cm och sitter hur bra som helst på CBR600RR -07

Har givetvis ställt in fjädring/stötdämpare efter konstens alla regler men Hondans sadel är ganska smal i framkant vilket är främsta anledningen till att det funkar bra.

20140517_145601.jpg

Fascinerande att det så ofta är killarna som letar hoj till tjejerna, och att de inte gör det själva :glömdet

Förslag på tjej till hög hoj?

Har en Huskvarna 400SMR jag inte kör så ofta. Var kan jag hitta en tjej som passar?

Har sagt det innan och säger det igen, Suzuki Gladius är ordentligt låg och Ducati småmonster är ännu lägre och har också lite karaktär. Tror Monster 696 och 695 tillhör dom lägre med sadelhöjd på 77cm. Föredömligt lätta hojar med och skapligt framåtlutad körställning för att vara naken streethoj.

Sv650, er6, monster, 250-300 ninja. Ninjorna har smal sadel och det finns sänkningsstag till dem. Själv köpte jag en ninja 400 som redan är låg från start och sänkte den ytterligare och cheyen är 150cm och får ner fötterna helt i backen.

Suzuki SV650S och det finns sänkningssatser (längre hundben, ingen stor utgift).
Lite dyrare de små Ducati monster.
Gissar servicen på Ducati monster är några snäpp durare än på Suzukin.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT