Förslag på hållare till CBR 1000RR-06 för mobil

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Har skaffat en Honda cbr1000rr-06 och letart efter en mobilhållare för att kunna se kartor när jag kör. Har dock inte hittat någon som jag kan se passar.
Är det någon som har något förslag som passar till cbr1000rr-06?
Tankväska är inte aktuellt!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har ram mount på styret, och använder en x-grip på mina hojar för tillfället, men man har ett rätt stort utbud att välja på om man har en ram-kula.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det ser mycket trångt ut här
1) en bockad plåt som fäster på ståltanken med kraftiga magneter (om det är ståltank)
Tyg under magneterna för minska repor på tanken.
2) nu är det ännu värre gissningar...längre skruvar till skruvarna på var sida och nedan för HESD och
längre skruvar på var sida om Honda håller en bockad plåt som håller mobilen....
Men det ser så trångt ut så jag är osäker på om det går att sätta en mobil på bättre plats än på ett av backspegelstagen. Och backspegelstagen kan vara en O-bra placering.

(På GSX1300R gick det ta bort original 7/8 styrena och ersätta med längre styren av 22 mm AL-rundstång
och då blev det 22 mm rundstång innanför kopplingsvätskebehållaren där det gått att fästa en GPS. På samma sätt på bromssidan blev det plats fästa en liten kamera i 22 mm AL-rundstången som stackin till vänster om bromsvätskebehållaren. Men det verkar av fotona hos MCN vara mycket mindre plats på CBR1000RR än på min GSX1300R. Speciellt på min GSX1300R med högre kåpglas än original. )
 

Bifogat

  • Fästen-GPSkarta-Kamera-GPSspeed.jpg
    Fästen-GPSkarta-Kamera-GPSspeed.jpg
    558.7 KB · Visningar: 27
Last edited:

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Tack för svar. Hade helst hittat någon variant som är färdig och passar direkt utan ombyggnation eller bygga något eget.
finns det inte får det bli någon alt lösning men tips önskas ifall det finns något färdigt att köpa!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tack för svar. Hade helst hittat någon variant som är färdig och passar direkt utan ombyggnation eller bygga något eget.
finns det inte får det bli någon alt lösning men tips önskas ifall det finns något färdigt att köpa!
Har du tur (tanken tillräckligt platt och repfri) går det att sätta en sugpropp längst fram på tanken.
Samma typ av sugpropp som används på bilars vindruta för fästa GPSen.
Jag hade säkrat upp proppen med t.ex. snöre.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag visste heller inte vad RAM mount eller RAM KULA var för ett år sedan.

Men det finns fästen med ramkula till allt verkligen allt och dom kostar typ 50-100 spänn styck.


Clas Olsson har ochså bla
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ett gps-spår att följa är ett grymt bra hjälpmedel när man skall ut på nya jaktmarker.
Man behöver ju bara kasta ett öga på den när det kommer en korsning. Eller inte alls om man har lurar.
GPS fick ut mig på riktiga landet mellan Skene och ner mot Ullared, prima grusvägar. Tog senare med en kamrat på R1200 och han berättade framme i Ullared att han inte trodde det var sant när jag drog i väg
på grusvägen med Busan.
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Denna borde väl funka?

 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Denna borde väl funka?

inte på en hoj med clipons. Isf denna, om det finns ett hål under plastlocket.
 

Bifogat

  • C2C8984E-BEA9-44FC-BF7E-AEACF3F8235E.jpeg
    C2C8984E-BEA9-44FC-BF7E-AEACF3F8235E.jpeg
    85.7 KB · Visningar: 12

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag har dessa, sen har jag också också köpt en sugpropp till ruta så på vintern (sitter ännu kvar) har jag hållaren i traktorn.


Finns ju en rad Ram Mount rad kulor att välja mellan så nån kula borde gå att få fast på nåt vis, finns de som skruvas, sugproppar, magnetiska, Tror det finns en kula att fästa med backspegeln som hamnar på sidan av den .

GPS är ju fint efter skogsvägar på okända ställen för då tycker jag det kan vara lätt att hamna fel.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006

Vindterapi

Medlem
Gick med
4 Jul 2020
Ort
Stockholm. Ish.
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa
Jag har en SP Connect stem mount +SP anti vibration fäste + SP mobilhållare till min Hayabusa. Plug and play på ca 15 min. Allt finns på Sulas MC, bara att beställa. Se till att köpa anti vib hållaren så du inte pajar mobilkameran av alla vibrationer. Finns även trådlös laddare m.m till samma hållare. Funkar klockrent utan modifikationer och sitter som sten.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Ja, det där med att vibrationer kan paja mobilkameran fick jag själv erfara. Verkar vara ett problem på i synnerhet nyare iPhones. Har kört med mobil på styret i många år (använder RAM mounts x-grip-fäste) utan problem, men med iPhone 11 Pro räckte det med en körning så pajade kamerans bildstabilisering så kameran blev oanvändbar.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har i hela mitt MC-burna liv varit militant emot telefoner, intercoms, bluetoothheadsets, musiklyssning och skit. Har nu dock kommit såpass att jag har "fått slut på vägar", och vill ha mobilen som GPS/google maps. Är sugen på att köpa Desmoworlds GPS/CAM mount (har alldeles för mycket grejer därifrån på min hoj). MEN, jag måste ju ha något i andra änden. Det är ju tänkt att man ska ha ett RAM mount eller motsv. på kulan från hojen.

Jag vill dock ha ner hela härket så lågt som möjligt mot styrkronan, dels för att det annars kommer skymma min instrumentering samt att det ser för jävligt ut att ha det för högt.

Så, någon som vet en mobilhållare som har "hona" på sig, utan att behöva en arm emellan? För att sätta direkt i en kula? Bilder för att förtydliga.

212410_Product_600x600.jpg

2021-07-01 15_30_12-ram mount – Google Sök.png

2021-07-01 15_31_59-Ram Mount X-Grip mobilhållare för MC - Bike Trollhättan.png
 

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
Inte exakt vad du frågar efter, men istället för den befintliga kulan?

Kan inte uttala mig om kvalitén än, har kört med min en (1) gång och den sitter dessutom på styrstången. Känns solid iaf.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top