Hela ligan stressar ut till Knutstorp lagom till 8 tiden på lördagsmorgonen. Pissregn o däcksbyte! Najar fast sista bromsoket 08.58:57 innnan utsläppet kl 09.00 till tidsträningen för B-rejset. Snabbt på med korvskinnet på en lagom blöt kropp, det fastnar överallt, klibbar, blä, vill inte... Fort upp på bajken o ut i regnet. Jättekul, kör om varenda kotte tycker jag, fint ut på rakan 3e varvet, 3:an, 4:an o sen dunka i femman, kryp ner under helt av regnet icke transparenta kåpglaset. Så ja, där var 180 meters skylten till höger, på med broms... Pang! framhjulet sticker o på en tiondels sekund åker jag o bajken i asfalten i 220 knyck. Det brukar sluta bränna i rumpan när man kommer ut i leka-kuls-havet, aj, det bränner i rumpan. Tjo vad kul, nu åker jag o hojen Discoround i lekakulorna. Om man lyckas tajma sista volten lagom så kan slutet på Discorounden avslutas stående, men det lyckades jag inte med. Ligger o tittar ett par sekunder på alla kulorna omkring mig, tänker på Anna Bok när hon gyttjebrottade i "Fångarna på Fortet".
15 minuter senare. Mossberg glider in i depån och ser bekymrad ut när Sörebo o jag Tokmekar. Men så utbrister han. -Fy fan vilken tur att ditt egenhändigt gjorda "unbreakable" kåpglas höll!
Vi skall ju under eftermiddagen ha LoveBajken till Endurance, så alla hjälper till o tejpa ihop den. Alltså, man kan laga en motorcykel som kvaddat i 220 med Silvertejp och Bik-Pack plast på 58 minuter. Vi får inte ihop bakbromsen, klockan e 09:57 o 3 minuter till andra tidsträningen. Jag kränger på stället o kastar mig ut. Nu e det mindre blött o folk kör fortare. Jag får svartflagg direkt. Tävlingsledaren säger att min bajk inte e om besiktigad efter kraschen. Inte heller var jag varit hos doktorn och visat upp mitt hela yttre.. -Just det. Snabbt kør jag bort till besiktningen o ser till o ha växel i. Jaja, ser bra ut, lite dålig bakbroms bara (Oops, det var næra, pust) O så läkaren. Sjukan ligger ju på andra sidan depån 600 meter bort. Pallar inte springa. Jag tar rejsbajken upp till sjukan, parkerar den mot bommen o rusar fram till ambulanskillarna o vinkar glatt o säger. -Jag mår bra o jag har inte brutit benen. Den trevliga ambulanskillen ler -Visst, du ser ju pigg ut. Genom hela depån, ut på banan, en slängkyss till ambulanspersonalen såklart, hinner precis lägga 1 varv innnan det e slut 10.30.Jag kvalade in som 14 man i B-rejset.
Vi tejpar lite till och försöker laga bakbromsen. ERF kval kl 11.00. Tanken med det är att vi skall få en så bra startposition för eftermiddagens 4 timmars Endurance (ERF), samt att Mossberg o Sörebo skall köra in sig på hojen, jag skall sätta bästa kvaltid. (dream on
Ut på banan kl 11 konstaterar vi att det e torrt. Sörebo kör 3 varv o kommer in. Snabbt på med torrdäcken o Mossberg skall köra in sig. Kvalet slut o vi får en helt katastrofal 29e kvaltid av 32 ekipage!
<b>12.00 B-rejs</b>
14 man o jag står i 6e startled. Lampan tänds... -Wroom! Jag tar direkt 8 man i starten o kommer in 6a i första kröken. Jag plockar en efter en o det är bara Tobbe som ligger före. Agustsson o en anna kille kommer om, jag klipper tillbaka på Agustsson, han tillbaka, jag ger igen. Vi byte plats 7-9 gånger under racet.
Vi går på bredden in i varannan krök. Jag har inte koll på hur många varv, och av ren otur attackerade jag INTE i kröken innan start-mål just då det var målgång. Jag kommer 4a efter ett asball rejs.
<b>13.00 ERF</b>
Line up för ERF. Det är sk. LeMans start som inleds med en joggingtur över banan. Bort i horisonten finns startlamporna, vi står ju lååångt bak. Så 13.07 slocknar dom, springa fort som fan över till Mossberg som håller bajken, startar o iväg. väjar för en stackare som klotade i all panik, jag kommer helt otroligt in som nummer 8 i första kröken. Nu gäller det att hålla sig på hjulen så länge som man orkar. Jag kör bra o klättrar upp. Efter 25 minuter kommer jag in för byte. Mossberg, tar över. -Vi ligger 4a vid den första förarbytet!!!
Mossberg o Sörebo kör otroligt stabilt, vi har bra tankstopp, vi har flyt. Ungefär 2 timmar in i loppet åker safety-car ut (någon har kraschat och banan måste röjas) Bilen håller upp #78. VI LEDER. Helt sjuk känsla att vi leder. Vi som inte ens hade någon mekaniker, inte kört in oss på hojen, kraschat på morgonen, inte ätit. Igen, -Vi leder!
Per Gustavssons Team vinner, Team Riljo kom på andraplats men hade "råkat" körda om på gulflagg, men domarn såg detta och därmed återgick andraplatsen till Team LoveBajkers! Fy vad sura dom va.
Pommac o Pokal. Vi e glada!
)
Hela gänget hem till Micke. skitsnack o grillning. Svidi somnar kl 8, Oskar kommer o trackaserar oss, MW pajar elmoppen, Agustsson med tjej är sociala, Mikael visar foto hur han kraschade in sin framfälg...
Alla har skoj. Speedad av dagens 8 RedBull måste jag stänga øgonlocken med klædnypor før att lyckas somna.
<b>Söndag 16 maj</b><br>
Vi får vara med på Söndagens klubbrejs. Alltså, 3e tävling under den helgen. 2 intensiva kval o en 16 kvaltid (av 29). Nu är det många gamla Veidec åkare och duktiga A-förare i fältet. Morgonen roligaste händelse är när funkisen hänger ut blåflaggen till mig när Mossberg ligger bakom. -Skitstövel!
Kränger på nya slangar till rejset. Just det, lampan slocknar o iväg. kommer ivag bra o klipper Sörebo, Svidi plus 5 andra. Nu kör jag fort, Mossberg, inga problem. 2 till, inga problem. Sätter personbästa med 1.05:5 och kommer imål som 6a.
lasta, lasta, lasta, åka Transit, lasta, lasta, lasta... Zzzzz. Fan vad kul jag hade o vad ond det gör i kroppen.
Puss
till supportrar. Ses i Linköping 29-30 maj.
15 minuter senare. Mossberg glider in i depån och ser bekymrad ut när Sörebo o jag Tokmekar. Men så utbrister han. -Fy fan vilken tur att ditt egenhändigt gjorda "unbreakable" kåpglas höll!
Vi skall ju under eftermiddagen ha LoveBajken till Endurance, så alla hjälper till o tejpa ihop den. Alltså, man kan laga en motorcykel som kvaddat i 220 med Silvertejp och Bik-Pack plast på 58 minuter. Vi får inte ihop bakbromsen, klockan e 09:57 o 3 minuter till andra tidsträningen. Jag kränger på stället o kastar mig ut. Nu e det mindre blött o folk kör fortare. Jag får svartflagg direkt. Tävlingsledaren säger att min bajk inte e om besiktigad efter kraschen. Inte heller var jag varit hos doktorn och visat upp mitt hela yttre.. -Just det. Snabbt kør jag bort till besiktningen o ser till o ha växel i. Jaja, ser bra ut, lite dålig bakbroms bara (Oops, det var næra, pust) O så läkaren. Sjukan ligger ju på andra sidan depån 600 meter bort. Pallar inte springa. Jag tar rejsbajken upp till sjukan, parkerar den mot bommen o rusar fram till ambulanskillarna o vinkar glatt o säger. -Jag mår bra o jag har inte brutit benen. Den trevliga ambulanskillen ler -Visst, du ser ju pigg ut. Genom hela depån, ut på banan, en slängkyss till ambulanspersonalen såklart, hinner precis lägga 1 varv innnan det e slut 10.30.Jag kvalade in som 14 man i B-rejset.
Vi tejpar lite till och försöker laga bakbromsen. ERF kval kl 11.00. Tanken med det är att vi skall få en så bra startposition för eftermiddagens 4 timmars Endurance (ERF), samt att Mossberg o Sörebo skall köra in sig på hojen, jag skall sätta bästa kvaltid. (dream on

Ut på banan kl 11 konstaterar vi att det e torrt. Sörebo kör 3 varv o kommer in. Snabbt på med torrdäcken o Mossberg skall köra in sig. Kvalet slut o vi får en helt katastrofal 29e kvaltid av 32 ekipage!
<b>12.00 B-rejs</b>
14 man o jag står i 6e startled. Lampan tänds... -Wroom! Jag tar direkt 8 man i starten o kommer in 6a i första kröken. Jag plockar en efter en o det är bara Tobbe som ligger före. Agustsson o en anna kille kommer om, jag klipper tillbaka på Agustsson, han tillbaka, jag ger igen. Vi byte plats 7-9 gånger under racet.
Vi går på bredden in i varannan krök. Jag har inte koll på hur många varv, och av ren otur attackerade jag INTE i kröken innan start-mål just då det var målgång. Jag kommer 4a efter ett asball rejs.
<b>13.00 ERF</b>
Line up för ERF. Det är sk. LeMans start som inleds med en joggingtur över banan. Bort i horisonten finns startlamporna, vi står ju lååångt bak. Så 13.07 slocknar dom, springa fort som fan över till Mossberg som håller bajken, startar o iväg. väjar för en stackare som klotade i all panik, jag kommer helt otroligt in som nummer 8 i första kröken. Nu gäller det att hålla sig på hjulen så länge som man orkar. Jag kör bra o klättrar upp. Efter 25 minuter kommer jag in för byte. Mossberg, tar över. -Vi ligger 4a vid den första förarbytet!!!
Mossberg o Sörebo kör otroligt stabilt, vi har bra tankstopp, vi har flyt. Ungefär 2 timmar in i loppet åker safety-car ut (någon har kraschat och banan måste röjas) Bilen håller upp #78. VI LEDER. Helt sjuk känsla att vi leder. Vi som inte ens hade någon mekaniker, inte kört in oss på hojen, kraschat på morgonen, inte ätit. Igen, -Vi leder!
Per Gustavssons Team vinner, Team Riljo kom på andraplats men hade "råkat" körda om på gulflagg, men domarn såg detta och därmed återgick andraplatsen till Team LoveBajkers! Fy vad sura dom va.
Pommac o Pokal. Vi e glada!

Hela gänget hem till Micke. skitsnack o grillning. Svidi somnar kl 8, Oskar kommer o trackaserar oss, MW pajar elmoppen, Agustsson med tjej är sociala, Mikael visar foto hur han kraschade in sin framfälg...
Alla har skoj. Speedad av dagens 8 RedBull måste jag stänga øgonlocken med klædnypor før att lyckas somna.
<b>Söndag 16 maj</b><br>
Vi får vara med på Söndagens klubbrejs. Alltså, 3e tävling under den helgen. 2 intensiva kval o en 16 kvaltid (av 29). Nu är det många gamla Veidec åkare och duktiga A-förare i fältet. Morgonen roligaste händelse är när funkisen hänger ut blåflaggen till mig när Mossberg ligger bakom. -Skitstövel!

Kränger på nya slangar till rejset. Just det, lampan slocknar o iväg. kommer ivag bra o klipper Sörebo, Svidi plus 5 andra. Nu kör jag fort, Mossberg, inga problem. 2 till, inga problem. Sätter personbästa med 1.05:5 och kommer imål som 6a.
lasta, lasta, lasta, åka Transit, lasta, lasta, lasta... Zzzzz. Fan vad kul jag hade o vad ond det gör i kroppen.
Puss

Last edited: