Försökt dra snuten

Gottis skrev:
2310159 Mycket snack där va
1,finns bara en sådan cykel i sverige den äger webspy och är öhlins förra test hoj trimmad av Go Yhmaha frankrike

2,va hojen fulltankad lr knappast

3,killen vann precis priset dummast i GBG
:hihi

fan va konstigt att just en sån hoj står i mitt garage då ja delar garage med han som äger den hojen så den finns i gbg din idiot
ta reda på fakta innan du sitter här som en besserwisser och tror du vet va du snackar om

De går efter sina regler o inget annat förhoppningsvis, förvisso är de schyssta ibland. De gånger jag har blivit stoppad (ja, jag stannade självmant) har de varit schysta. Dragit ner på fortkörningsböter, struntat i böter då jag hade en snygg liten skylt på Duccen osv.

Ser de något i deras ögon regelvidrigt måste de ingripa, hur löjligt det än kan verka i våra ögon. Tex regskyltar som du säger, hallå :tomten

Gör man något som inte haffa gillar så måste man kalkylera med risken att få dem på sig. Vill man inte sedan göra rätt för sig o betala får man också kalkylera risken vad som kan hända och vad man (och omgivningen) har för chanser att det hela löser sig bra. Folk har ju fan dött när de försökt köra ifrån snuten.. känns så onödigt.

Anser att man får göra vad man vill så länge man inte skadar någon annan på något sätt. Problemet är bara att en ganska stor gråzon hör ihop med den filosofin... svårt att leva som jag lär...Jag gillar ju att köra fort, så det blir ett jävla kalkylerande hela tiden.

R1_killen skrev:
2354983 ja det e klart! det läggs mkt resurser på att stanna en liten hoj åkare som e ute har lite kul.. piket polisen kom o hämta honom till o med! snälla va håller dom på me? idag körde ja inte från dom utan körde in till kanten o va tror du händer??? ja får 300 spänn i böter för att ja har skylten i hjulhuset!!!! rättvist? inte ett piss! på en R1 förstör skylt hålarn med blinkers o hela paketet utssendet totalt o det sa ja till honom! ingen förståelse alls hade den här gamla gubben! vad har ja lst att göra nästa gång? inte stanna iaf..

vbg_snake skrev:
2354736 jag känner killen som kör denna motorcykeln. Mycket väl som vissa säger, en Yamaha Go!!!! edition är det. Han har vart ute å brassat med oss en del.

Oförsäkrat utan skylt ;) stenhårt. Synd att han tabbade sig så rejält denna gången

var det han som var med oss när vi var körde i våras, han med den dekaltrimmade go:n yamaha r1:a (blå)? som körde utan försäkring å skylt. han nämnde nånting om att det skulle kosta honom runt 70-80 tusen å försäkra den och att det var därför han sket i försäkringen

Last edited:
Kid Dynamite skrev:
2355292 fan va konstigt att just en sån hoj står i mitt garage då ja delar garage med han som äger den hojen så den finns i gbg din idiot
ta reda på fakta innan du sitter här som en besserwisser och tror du vet va du snackar om

skillnad på dekal trim och äkta vara......och innna du kallar mig idiot igen så tänk dig lite för

abethebabe skrev:
2355675 var det han som var med oss när vi var körde i våras, han med den dekaltrimmade go:n yamaha r1:a (blå)? som körde utan försäkring å skylt. han nämnde nånting om att det skulle kosta honom runt 70-80 tusen å försäkra den och att det var därför han sket i försäkringen

va det dummast jag har hört på länge :tomten

Last edited:
Gottis skrev:
2356340 skillnad på dekal trim och äkta vara......och innna du kallar mig idiot igen så tänk dig lite för

va det dummast jag har hört på länge :tomten

ok... förlåt så mkt då

Gottis skrev:
2356340 skillnad på dekal trim och äkta vara......och innna du kallar mig idiot igen så tänk dig lite för

konstigt att den dra kraftigt ifrån våra original r1 tack vare sitt m1 chip som plockar ut 202bhp så du kanske ska ringa runt til dina kontakter och kolla hur många go replikor d finns i sverige din IDIOT!!!!!!!!

Kid Dynamite skrev:
2356723 konstigt att den dra kraftigt ifrån våra original r1 tack vare sitt m1 chip som plockar ut 202bhp så du kanske ska ringa runt til dina kontakter och kolla hur många go replikor d finns i sverige din IDIOT!!!!!!!!
Sitt ner i båten och dämpa dig för fan.

Först och främst kan du väl knappast tro att man kan trimma en standard-R1 till 202 "bhp" med endast ett "chip"? Sen borde du nog ta och fila lite på din attityd.

Kid Dynamite skrev:
2356723 konstigt att den dra kraftigt ifrån våra original r1 tack vare sitt m1 chip som plockar ut 202bhp så du kanske ska ringa runt til dina kontakter och kolla hur många go replikor d finns i sverige din IDIOT!!!!!!!!

Inte fr att jag har med detta o göra, men att byta ett chip o plocka ut 202 hästar pga det? Köper jag inte. Isf är BETYDLIGT mer gjort på den motorn.

Kid Dynamite skrev:

jag hoppas du inte dyker upp på några fester med den attityd....finns dom med betydligt mindre tålamod än jag....

Gottis skrev:
2356759 jag hoppas du inte dyker upp på några fester med den attityd....finns dom med betydligt mindre tålamod än jag....

roligt och festa med en besserwisser som inte vet ett skit va han snackar om

Muggen skrev:
2356743 Inte fr att jag har med detta o göra, men att byta ett chip o plocka ut 202 hästar pga det? Köper jag inte. Isf är BETYDLIGT mer gjort på den motorn.

d e mer gjort på den oxå för dom lär ju inte plocka ut 30000 mer för ett tjipp och lite dekaler den e ju lättad och lite uppdaterade bromsar och lite annat smått och gott

Last edited:
Ta ett par djupa andetag och skriv nåt vettigt istället för att spy ut massa skit blir så jävla trött på sånt här snack bestäm tid och slåss istället så andra slipper se VÄX UPP:näsblod
Kid Dynamite skrev:
2356904 roligt och festa med en besserwisser som inte vet ett skit va han snackar om

d e mer gjort på den oxå för dom lär ju inte plocka ut 30000 mer för ett tjipp och lite dekaler den e ju lättad och lite uppdaterade bromsar och lite annat smått och gott

Kjellfromhell skrev:
2354549 Å sen vaknade kompisen lr....?
Säg det... Jag har hört samma ver. från folk som inte känner varandra. Låter otroligt men inte omöjligt.

Gottis skrev:
2310159
jag hoppas du inte dyker upp på några fester med den attityd....finns dom med betydligt mindre tålamod än jag....

Tycker du att du beter dig speciellt bra själv? :tomten

abethebabe skrev:
2355675 var det han som var med oss när vi var körde i våras, han med den dekaltrimmade go:n yamaha r1:a (blå)? som körde utan försäkring å skylt. han nämnde nånting om att det skulle kosta honom runt 70-80 tusen å försäkra den och att det var därför han sket i försäkringen

exakt abbe

Kid Dynamite, du borde uppsöka läkare och lärare, red ut dina personliga problem. Då kan du nog diskutera lite mer bildat här. #2. Med den stavningen får du nog bara respekt hos adnan_gangster

Last edited:
Kanske om man har ett lättat chip ("tjipp" alltså) och tunnare=lättare trimdekaler, obs texten är ej valfri. Fel text ger ofelbart långsammare hoj, tex om man har orginal Bandit 1200 dekaler på sin Suzuki.

illebror skrev:
2356936 får man mer hästar när man lättar o byter bromsar? :va :pannkyss

Det är ju såklart ett tjipp från grundaren själv det är frågan om, Bengt Alsterlind. Då förstår man liksom att det är kräm i grejerna! :tummenupp

Tjipp o välkomman till sporthoj, idag skall vi lära oss hur man trimmar en r1:a
detta eftersom flera titttare tycker att den är för trött o lätthanterlig på de lägsta växlarna, särskilt då när vägen svänger o framhjulet envisas med att stanna på backen. Sedan får vi se hur det går för Goliat när han försöker stjäla till sig lättviktsdekaler till sin hammare från den onde...

Tjet skrev:
2357733 Det är ju såklart ett tjipp från grundaren själv det är frågan om, Bengt Alsterlind. Då förstår man liksom att det är kräm i grejerna! :tummenupp

Kid Dynamite skrev:
2356904 roligt och festa med en besserwisser som inte vet ett skit va han snackar om

Lungt vet att redan att jag uppenbarligen vet mer om RR maskiner än va du gör :D det har du precis bevisat själv

Om man skall försvara sig med näbbar och klor kanske man först skall fråga sig detta: Blir det hela coolare om det var en äkta gooooooooooooooooo med 202 bräjkhårspowwer som blev stoppad efter en total vansinnenfärd på allmän väg?:tomten

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna