Försöksperson - har ni provat?

Det är ju så att långt innan man gör kliniska studier på människor i stor skala så har preparat testats i lab, analyserats, testats på djur, testats på människor i liten skala och sedan testar man på testgrupper.

Sen är det ju som sagt inte ens säkert att det är medicin tester dom utför, det kan ju vara tester på trötthet, vibrationer och mycket annat som skrevs tidigare.

Äääh. Det finns ju olika experiemnt. Vid något tillfälle skulle de kolla hur man kan jobba i en miljö med vibrationer. De satte mig i en stol som vibrerade, för att simulera de vibrationer traktor/maskinförare kan uppleva på sin arbetsplats. Sen skulle jag utföra diverse uppgifter på tid.

En annan gång skulle de kolla vilka centra i hjärnan som reagerade på vissa stimuli. Inbegrep magnetröntgen och nån annan sorts röntgen där de sprutade in radioaktiv kontrastvätska i blodet. Störtskönt!

Däremot skulle jag aldrig stoppa i mig piller och grejjer för att se om de ger biverkningar........ Å andra sidan har ju majoriteten av svenska folket vaccinerat sig mot svininfluensan med ett vaccin som är förbjudet i tex USA just för att man inte känner till biverkningarna.....

Ang svininfluensa så är jag nog den av väldigt få i min omkrets som inte tagit skiten. Har varken blivit sjuk eller dött än. Dock har ALLA som jag känner som tagit sprutan blivit sjuka. :tummenupp

Man måste ju inte ställa upp på det dom erbjuder en, man får ju reda på vad det är du ska testa innan du tackar ja. Så man har fortfarande ett val.

Testat på crashdocka, dock ofrivilligt, men det ger feta cash :crash

Det är ju så att långt innan man gör kliniska studier på människor i stor skala så har preparat testats i lab, analyserats, testats på djur, testats på människor i liten skala och sedan testar man på testgrupper.

Sen är det ju som sagt inte ens säkert att det är medicin tester dom utför, det kan ju vara tester på trötthet, vibrationer och mycket annat som skrevs tidigare.

Precis, tror inte dom utsätter folk för massa dödliga preparat utan dom vet nog ett litet hum om vad det handlar om innan dom ger det till sina försökskaniner.

påminner mig om hur det gick i england:näsblod

Nån som vet hur det gick för dem? Det lilla som kom ut var att 1 dog och de 2 andra fick sina liv förstörda.
Dem blev visst lila färgade och svullnade upp något groteskt efter någon timma.

Bilder någon:banana:D:3freak

Sålänge man inte är i första urvalsgruppen (som får mest betalt) utan väntar kanske till den sista där den ofta omfattar 1000 pers+ då är man rätt safe.
Det testas ju först på råttor, sen hundar, en grupp på 10 pers, 50, 100, sen 1000.. På en höft, oftast.

Vad exakt är "en rätt bra hacka" i siffror?

Varierar såklart rätt mkt, men hos en bra firma (t ex Astra Zeneca) så ofta över 10 lax för att ligga i en säng i en vecka och spela tv-spel och se på tv.. en sköterska tar lite provet ett par gånger om dagen och ibland lite längre tester

Vad exakt är "en rätt bra hacka" i siffror?

På Lunds univeritetssjukhus kan man få mellan 10-20K beroende på vad man blir utsatt för. Dom har en studie för rökare och snusare nu där man får 6000kr för 6 gånger uppdelat på 2 veckor. Man får ett tuggummi som du ska tugga på i 4 timmar. :tummenupp

Jag har deltagit i ett experiment och har några bekanta som har deltagit iom studier inom sjukvården.

Experimentet för min del bestod av att ligga i en säng och dricka te, därefter tappades jag på blod några gånger. Thats it. Efter tre sådana seanser var de klart.

Polarna har kört något smärttest, äta choklad, dricka vin och vara vaken lång tid typ.

Om man ska delta i experimenten beror till stor del om vad de handlar om. Är det lökigt som mitt så är det lättförtjänta pengar men ska man utsättas för influensa virus och vara sjuk i någon vecka så är det inte värt det.

Kolla upp experimentet och verkar det harmfullt så kör men var kritisk mot sjukdomstest och pillerknaprande...

Jag tror nog det är ganska många som vet en del på just den punkten. :hihi

Fina bilder här om året minsann, sälj dem! :)

Rätt stor skillnad om man lägger ut bikinibilder här än om man ska sälja sig till tidningar o div. Jag bryr mig inte ett smack om dom tjejerna som gör det och ser inte ner på dom som gör det i heller. I vilket fall som helst så är det inget som intresserar mig, det som lagts ut här var en roligt grej och dom bilderna ligger kvar. :tummenupp Ungefär som alla som har facebook och lägger ut semesterbilder vill vika ut sig.

Va snäll och återgå till tråden nu. :)

Alla försök med människor är noggrant granskade innan man får tillstånd. Där ligger fokus på att det skall vara etiskt och att försökspersonerna inte skall lida men eller skada. Självklart kan man få obehag och smärta osv men det ska inte ge bestående men. Ibland får man helt fel utfall mot det förväntade, och givetvis kan man då skadas. Däremot skulle jag inte tro att det är någon högre risk.

Innan du startar så blir du ordentligt informerad och du kan ju naturligtvis alltid dra dig ur när som helst.

Alla försök med människor är noggrant granskade innan man får tillstånd. Där ligger fokus på att det skall vara etiskt och att försökspersonerna inte skall lida men eller skada. Självklart kan man få obehag och smärta osv men det ska inte ge bestående men. Ibland får man helt fel utfall mot det förväntade, och givetvis kan man då skadas. Däremot skulle jag inte tro att det är någon högre risk.

Innan du startar så blir du ordentligt informerad och du kan ju naturligtvis alltid dra dig ur när som helst.

Precis så har jag uppfattat det och blivit informerad. Tack! :tummenupp

Vad är det för fel med att extraknäcka på McDonalds?

Eller du är lite finare än dem och låter dig hellre utsättas för div experiment?

Ditt CV(och du) mår bättre av McDonalds än av experimenten.

På Lunds univeritetssjukhus kan man få mellan 10-20K beroende på vad man blir utsatt för. Dom har en studie för rökare och snusare nu där man får 6000kr för 6 gånger uppdelat på 2 veckor. Man får ett tuggummi som du ska tugga på i 4 timmar. :tummenupp

Det e bara o tugga utav helvete, men man får ju hoppas det inte e samma gummi i 4a tim. :)

Och ja tror inte det e nån större fara med att tugga produkter som redan finns o säljs på marknaden.
Så tugga lite, bli tappad på 300ml blod, käka gott, lira tvspel, surfa sova för 2000kr/dag tycker jag e helt ok och mycket mycket bättre än Mcd.

Under åren som gått så har man fått frågan x antal gånger. Tack men nej tack (även om jag hade velat så hade jag nog inte fått..).

Med tanke på att det avlider cirka 4000 människor i sverige per år av felbehandlingar/biverkningar kanske det vore på sin plats med fler studier dock så :tummenupp till er som tackar ja.

Tester på Sömnlab är nog det enda jag skulle kunna överväga att tacka ja till...

Ang svininfluensa så är jag nog den av väldigt få i min omkrets som inte tagit skiten. Har varken blivit sjuk eller dött än. Dock har ALLA som jag känner som tagit sprutan blivit sjuka. :tummenupp

Man måste ju inte ställa upp på det dom erbjuder en, man får ju reda på vad det är du ska testa innan du tackar ja. Så man har fortfarande ett val.

:hej Har inte heller tagit den, trots att jag tillhör riskgrupp. Vi får olika direktiv hela tiden, ta en ta två, hur länge emellan etc..Näe en jäkla hysteri är vad det är.. :näsblod

Last edited:
det enda som är uppenbart är att du inte vet ett piss om mig. :tummenupp

Du har rätt och fel.

Det är mycket jag inte vet. Det jag däremot faktiskt vet är att du lägger upp lättklädda bilder och ordnar med hojtvättning i bikini. Efterssom det är det enda jag vet säkert drar jag slutsatsen att du gillar att visa hud och föreslog då att du skulle kunna tjäna pengar på att göra detsamma.

Du har rätt och fel.

Det är mycket jag inte vet. Det jag däremot faktiskt vet är att du lägger upp lättklädda bilder och ordnar med hojtvättning i bikini. Efterssom det är det enda jag vet säkert drar jag slutsatsen att du gillar att visa hud och föreslog då att du skulle kunna tjäna pengar på att göra detsamma.

Tack för tipset men jag börjar som försöksperson. :tummenupp

Leta. :tummenupp Tips: fem miljoner sidor tråden Vad säger ni killar? :):arsele

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...