Försökring med helcross

Emmi skrev:
Jo, jag vet. Men det var min far som hade pratat me bolaget och han visste inte om det var för helförsäkring eller för trafik+delkasko (halv). Det var för halvförsäkring iaf.
Den e ju inte reggad, så jag kör inte på några vägar. Enbart delkasko kostar 1292kr/året. Det enda jag funderar på är att det är en olycksfallsförsäkring i trafikförsäkringen som kan vara bra att ha.

ok då förstår jag att du förstår... hmm

har du ingen olyckfallsförsäkring så tycker jag att du borde skaffa det... iaf som du verkar dansa o fara runt på hoj... skadar man sig duktigt så är det ju inte fel att ha flera försäkringar heller.. men får ju ut från flera bolag vid invaliditet osv...

Jag har krossat ryggraden i en hojolycka en gång så det där vet jag redan. Då hade jag tre bolag, vilket gjorde mycket! Det är därför jag funderar på att ta trafikförsäkringen med. Jag har visserligen redan två olycksfallsförsäkringar men det skadar ju aldrig med flera, det kan göra stoooor skillnad i pengar har jag märkt.

Neutral skrev:
Jag har haft flera crossar hos LF och har nu min Z50R försäkrad hos dem som oregistrerat fordon. Det är ungefär som delkaskodelen på en vanlig hoj.

Dock fattar de inte själva att de har en sån försäkring så man får stå på sig.

Jag har löst det nu efter mycket meck, men de e rätt dyrt.

Jag har stöld och TRAFIKförsäkring på min cross via LF!

Trafikmomentet ifrågasatte jag typ 100ggr när jag tecknade försäkringen. Har aldrig tidigare varit med om att kunna trafikförsäkra ett oreggat fordon men tydligen ingick detta! Det gick INTE att teckna enbart stöldförsäkring...
Handläggaren jag pratade med tyckte ju att det var bra att ha när man/om man körde på någon i depån. Och det håller jag väl med om...
170kr i månaden kostade kalaset!

Och sen har jag en olycksfallsförsäkring med tillägg för cross/roadracing... kostar typ 300 kr i månaden, men väl investerade pengar om man skulle bli grönsak..

Last edited:
greven skrev:
Jag har stöld och TRAFIKförsäkring på min cross via LF!

Trafikmomentet ifrågasatte jag typ 100ggr när jag tecknade försäkringen. Har aldrig tidigare varit med om att kunna trafikförsäkra ett oreggat fordon men tydligen ingick detta! Det gick INTE att teckna enbart stöldförsäkring...
Handläggaren jag pratade med tyckte ju att det var bra att ha när man/om man körde på någon i depån. Och det håller jag väl med om...
170kr i månaden kostade kalaset!

Och sen har jag en olycksfallsförsäkring med tillägg för cross/roadracing... kostar typ 300 kr i månaden, men väl investerade pengar om man skulle bli grönsak..

Det går utmärkt att teckna enbart delkasko hos LF. 2665:- blir det med trafik, 1259:- med bara delkasko.

Emmi skrev:
Det går utmärkt att teckna enbart delkasko hos LF. 2665:- blir det med trafik, 1259:- med bara delkasko.

När jag försökte tjata mig till det så var svaret nej :huvet

Men man får väl göra ett försök till då..

Jag har under en veckas tid försökt delkaskoförsäkra min oreggade 525 SMR hos LF utan att lyckas; jag fick först en ohemult pris utan krav på hemförsäkring, sen gick det inte alls, sen gick det igen men helt plötsligt fanns det ett krav på hemförsäkring, sen skulle dom återkomma och....

I alla fall, idag fick jag svar på varför det är som det är med LF, varför vi på SH får så olika svar. LF är inte _ett_ bolag där samma regler gäller över hela landet. Varje län/distrikt/vad-det-nu-var har sin fulla rätt att sätta upp sina egna regler för hur och vad man kan försäkra och vad det kostar.

För mig som bor i Stockholm innebär detta att jag kan försäkra en oreggad hoj om jag åxå har min hemförsäkring hos LF. Jag kan däremot inte teckna enbart delkaskon utan jag _måste_ ha trafiken.

Vad gäller TH så gick det däremot alldeles utmärkt för mig att teckna enbart delkasko utan krav på hemförsäkring eller nåt annat. Priset däremot.... 3378 helår.

Jag har även provat Tennant, tips från nån annan tråd, men dom försäkrar inte oreggade cyklar.

Samma sak gäller Folksam, dom dissar stenhårt.

.

Spider skrev:
1500071 Jag har under en veckas tid försökt delkaskoförsäkra min oreggade 525 SMR hos LF utan att lyckas; jag fick först en ohemult pris utan krav på hemförsäkring, sen gick det inte alls, sen gick det igen men helt plötsligt fanns det ett krav på hemförsäkring, sen skulle dom återkomma och....

I alla fall, idag fick jag svar på varför det är som det är med LF, varför vi på SH får så olika svar. LF är inte _ett_ bolag där samma regler gäller över hela landet. Varje län/distrikt/vad-det-nu-var har sin fulla rätt att sätta upp sina egna regler för hur och vad man kan försäkra och vad det kostar.

För mig som bor i Stockholm innebär detta att jag kan försäkra en oreggad hoj om jag åxå har min hemförsäkring hos LF. Jag kan däremot inte teckna enbart delkaskon utan jag _måste_ ha trafiken.

Vad gäller TH så gick det däremot alldeles utmärkt för mig att teckna enbart delkasko utan krav på hemförsäkring eller nåt annat. Priset däremot.... 3378 helår.

Jag har även provat Tennant, tips från nån annan tråd, men dom försäkrar inte oreggade cyklar.

Samma sak gäller Folksam, dom dissar stenhårt.

.

Hittade du nån försäkring till din SMR?

Jag ska köpa en 525 smr på tors och vill ha en försäkring som täcker brand/stöld.. Ringde till TH och fick 3378:- Tyckte de lät mkt pengar för bara brand/stöld/transport..

/R

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...