Försöker men går inget vidare

MostWanted_NKPG skrev:
Det är ju klart, är det Kawwa du kör i den så förstår jag att den är tung :D :D :D

kan wheela med kompisens r6a. många som ger kritik vet oftast inget om det de igentligen handlar om... ja tycker det e fel hojj att börja wheela med... klappar bara i 2an ibland när ja inte belastar växellådan för mkt... vill gärna ha kommentarer från zxr750 ägare :D

MostWanted_NKPG skrev:
kommentera gärna?
Som jag skrev sist...ska du verkligen hålla på med att åka på bakhjulet???? :)

Skämtåsido....fanns inget ljud med....så jag undrar om du varvat ut 1an...eller?

Annars verkar höjden vara ganska bra...du kanske slår av för mycket när du kommit upp så motorbromsen gör att du får för hög sjunkhastighet innan du försöker att svara....

Jag har upptäckt att det med R1an är lättare att köra på bakhjulet på 2an eftersom den inte är lika känslig läs: ryckig på gasen då.

I början tyckte jag att det var lättare på 1an för den var starkare men har upptäckt att det är svårare just av den ovannämda egenskapen.

Hur lång är 1an, dvs vilken hastighet är max?
Kopplar du upp den?

Edit: Andra hör tydligen ljud så jag får väl prova igen....

R1 wannabe skrev:
Som jag skrev sist...ska du verkligen hålla på med att åka på bakhjulet???? :)

Skämtåsido....fanns inget ljud med....så jag undrar om du varvat ut 1an...eller?

Annars verkar höjden vara ganska bra...du kanske slår av för mycket när du kommit upp så motorbromsen gör att du får för hög sjunkhastighet innan du försöker att svara....

Jag har upptäckt att det med R1an är lättare att köra på bakhjulet på 2an eftersom den inte är lika känslig läs: ryckig på gasen då.

I början tyckte jag att det var lättare på 1an för den var starkare men har upptäckt att det är svårare just av den ovannämda egenskapen.

Hur lång är 1an, dvs vilken hastighet är max?
Kopplar du upp den?

Edit: Andra hör tydligen ljud så jag får väl prova igen....
enda felet med min hojj är att ja inte får upp den på 2an.(drevade om min 2kugg ner fram så trodde ja kunde få den lyfta på 2an men ack så fel ja hade, nu resulterar det bara i en nervigare etta :S) utan måste upp på ettan slänga i2an... får upp r6an på 2an no problemas, å kan åka med den...

Last edited:
Häftigt :)

Jag kan inte köra på bakhjulet bättre själv men jag tror att det sitter i huvudet, inte i hojjen.

MostWanted_NKPG skrev:
enda felet med min hojj är att ja inte får upp den på 2an.(drevade om min 2kugg ner fram så trodde ja kunde få den lyfta på 2an men ack så fel ja hade, nu resulterar det bara i en nervigare etta :S) utan måste upp på ettan slänga i2an... får upp r6an på 2an no problemas, å kan åka med den...
Då måste den upp högre om det är efter/när du växlar den inte orkar vara kvar.....

Kul att det finns lite filmer man kan kika på. Du har bra balans så det kommer bli bra, det är väl som alla säger bara till att öva =) Jag har en 600 och drar upp i ettan för att sen balansera på tvåan. Efter mycket övning är det bara vägens längd som påverkar mig, kan juh inte svänga på slangen men det kommer :tummenupp

Lycka till och ta det lugnt

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back