Försöker igen

Fröken

Radical Riders
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Glömt
Hoj
R-hoj
att diskutera flaggvaktens beteende (tjänsten vi köpt) på Knutstorp Ring den 22/7-09. Observera, inte flaggvakten i sig!!!!

Då min förra tråd blev stängd med en för mig mycket dålig förklaring gör jag ett nytt försök här. Som jag sade i mitt första inlägg där vill jag veta vad dem som körde tyckte, och inte av alla er andra som inte körde. Jag skrev också att jag skickat det till styrelsen för att få en förklaring på det som inträffat.

Moderatorn CorbenDallas har tagit bort bilderna i förra tråden för att:

"EDIT: Bilderna är borttagna då det är emot mitt moraliska tyckande att hänga ut en person på det viset. Trådskaparen borde veta bättre. /Moderator Corbendallas "

(Bilder finns att få om det behövs)

Trådskaparen tycker att det är väsentliga bilder då det är bevis på att föreningen har betalt för en tjänst som i mina ögon inte är 100% korrekt och därför borde man heller inte betala fullt för denna tjänst. Inte för att hänga ut henne. Hänvisar till Svemos reglemente om hur en funktionär skall bete sig. För det är väl licensierade funktionärer vi har betalt för? http://www.svemo.se/ImageVault/Images/id_221/ImageVaultHandler.aspx

Här står bland annat:
"Allmänna skyldigheter
Varje funktionär ska vid fastställd tidpunkt anmäla sig för tjänstgöring. Funktionär ska lojalt och med uppmärksamhet utföra de uppdrag som åligger denne enligt gällande reglementen och efter tävlingsledarens anvisningar."

Innebär detta att den berörda flaggvakten inte fått instruktioner om att husdjur inte är godkända ute vid posteringen? Eller, är det det, enligt Sydskanes Emse:s nya styrelse?

Dessutom är det inte att hänga ut någon. Detta hände ju inför ögonen på alla som var där och tittade, inklusive folk som svarade i förra tråden, det vill säga fakta. Därför väljer jag att försöka igen.


Jag ber alla att hålla denna tråd på en vettig nivå där man tycker i frågan kring flaggvaktens beteende. Forumet skall ju finnas för att vi tillsammans skall diskutera.

1. Är det ok att ha en hund med sig ut i tornet när man är flaggvakt?
2. Är det ok att rasta hunden på innerplan under dagen? Körningen eller ej.

Då styrelsen valt att ta bort reglerna som tidigare fanns på hemsidan för hur en flaggvakt skall/får bete sig under tjänstgöring anser jag att detta är en viktig fråga inför kommande körningar.

Hoppas nu att jag lyckats få moderatorn CorbenDallas att förstå att denna tråd är till deras fördel och absolut inte var min mening att skapa någon pajkastning. Som synes har jag heller inte svarat någon i förra tråden utan min tanke var bara att få folk att prata om det som hänt. Är det ok eller inte?

Jane Nilsson

1/7 av de som skapade Sydskanes Emse
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Hej Jane :)

Jag tog bort bilderna då jag anser att man inte hänger ut 3:e person på det viset du gjort och jo, det är att hänga ut nån när man lägger ut bilder där man tydliget kan se vem personen i fråga är.

Att påpeka fel är bra, men inte person och jag menar att du är en för bra person för att göra en sådan sak, därav min kommentar i den gamla tråden.

Jag stängde också tråden för jag tyckte den var onödig och uppfattades av en del som provocerande/uppviglande. Så även av mig.
(Jag inser nu att raljera kanske inte är helt lämpligt ordval)

Vill du informera styrelsen om vad du anser fel så har du ju adressen info@sydskanesemse.nu att använda, vilket du ju också gjort.
Jag ser fortfarande inte meningen med tråden men vill du ha den så kör på, du har förtydligat syftet med den.
För mig är svaren på frågorna väldigt enkla och behöver inte tas upp till diskussion.

Gällande flaggreglerna på hemsidan så har dom tydligen trillat bort. Vi har lagt ner många timmar på att försöka förenkla informationen på hemsidan för att den ska vara mer lättläst och tydlig. Det är mycket möjligt att flagginfon har trillat bort då men det innebär inte att den inte finns och att reglerna för vad som gäller försvunnit på samma vis.
Alla som flaggar får en kort men intensiv genomgång innan flaggning om vad som gäller, precis som innan.
 

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Skurup
Hoj
ZX-636R ´04
...Inte mycket att diskutera. Oavsett vad enstaka medlemmer tycker har en hund (eller vilket som helst annat djur) inget att göra vid en flagpostering! Du får väl svar från styrelsen, när vi har pratat om hur vi ska agera:)
(skickade innan jag så CorbenDallas hade svarat...)
 
Last edited:

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Tror problematiken ligger i att Sydskånes Emse har så många regler att de inte kan hålla reda på alla :D
 

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Skurup
Hoj
ZX-636R ´04
Tror problematiken ligger i att Sydskånes Emse har så många regler att de inte kan hålla reda på alla :D
Ja, det är ju helt galen att ha regler för hur man ska agera som flaggis och vem (och vad) som får vara vid banen:rolleyes:
Och så krävs det godkänt hoj, full utrustning på föraren, flagreglar på banan, ambulans på plats... -de är ju vansinniga i SSEMSE
b185.gif
 

Woodster

Jo då...
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ZX-6RR -08
Känns som tråden inte fyller sitt syfte att diskutera problemet med flaggvakten utan att "kasta skit" på nya styrelsen!

Tråkigt tycker jag.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Tråkigt att många anser att det först måste hända en olycka för att något ska vara fel.
En hund hör inte hemma på banan det är vi alla överens om.

Att man sen klankar ner på folk som observerat detta är ännu tråkigare.

Det är väl bättre att det kommer upp till ytan någon gång än ingen alls.....
Och att folk ute på banan kan vara blinda vet jag allt för väl.....

Och oavsett vilken roll man har så är dessa personer där som "privatpersoner" utan något syfte än sitt eget.

Ska vi börja dra gränser om de ser att någon har en ljuddämpare som sitter löst?
 

kaihp

Medlem
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Danmark
Hoj
R1 '03, R6 '08
Tråkigt att många anser att det först måste hända en olycka för att något ska vara fel.

Dette er så rigtig at det trænger til gentagelse:
Bare fordi der ikke har været en ulykke, så betyder det ikke at alt er i den skønneste orden!

Selvfølgelig havde det været det bedste hvis Fröken havde sagt fra til de(s)potlederen med det samme, men nummer to må være at dokumentere hændelsen og gøre opmærksom på den bagefter - det er det hun har gjort her.
 

Woodster

Jo då...
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ZX-6RR -08
Tråkigt att många anser att det först måste hända en olycka för att något ska vara fel.
En hund hör inte hemma på banan det är vi alla överens om.

Att man sen klankar ner på folk som observerat detta är ännu tråkigare.

Det är väl bättre att det kommer upp till ytan någon gång än ingen alls.....
Och att folk ute på banan kan vara blinda vet jag allt för väl.....

Och oavsett vilken roll man har så är dessa personer där som "privatpersoner" utan något syfte än sitt eget.

Ska vi börja dra gränser om de ser att någon har en ljuddämpare som sitter löst?

Självklart håller säkert alla med om att det inte ska finnas en hund på området. Och speciellt inte hos en flaggvakt.
Det jag tyckte var tråkigt var att tråden skapades inte för att göra en diskussion utan :7peta på SSEMSE styrelse och att SSEMSE köpt tjänsten och ska kräva mer, för så gjordes det "förr". :confused: "FÖRR"...jaja allt var kanske inte så rumsrent då heller.
Tycker man kan påtala det för styrelsen via mail i efterhand att det såg lite tokigt ut på banan.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Självklart håller säkert alla med om att det inte ska finnas en hund på området. Och speciellt inte hos en flaggvakt.
Det jag tyckte var tråkigt var att tråden skapades inte för att göra en diskussion utan :7peta på SSEMSE styrelse och att SSEMSE köpt tjänsten och ska kräva mer, för så gjordes det "förr". :confused: "FÖRR"...jaja allt var kanske inte så rumsrent då heller.
Tycker man kan påtala det för styrelsen via mail i efterhand att det såg lite tokigt ut på banan.

Nu vet jag inte om det fanns några "dolda" budskap i trådarna utan jag tolkade det mer som att något är fel och det behöver diskuteras och göra folk uppmärksamma på det.

sen kan jag tycka att om någon märker ett fel på en "tjänst" så är det juh faktisk till fördel för sydskanes då vi antagligen kan få rabatt och framför allt slipper att det finns hundar hos hyllinges flaggvakter nästa gång.

Sen tycker jag att både den nya styrelsen och den gamla gör ett bra jobb och så länge som det är människor som sitter på den positionen så kommer det finnas utrymme för misstag
 

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Höganäs
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Borde ju vara som så att om man köper tjänsten av någon annan och dom inte sköter vad dom skall skall man väl påpeka detta för sydskånes styrelse sen får sydskånes styrelse snacka med t ex knudan om detta. Annars blir det kaos......

Funkar det inte på srw där man inte köper in tjänsten på samma sätt kan man ta väl ta det i en tråd men hålla sig till saken och inte raljera över saker och ting. Tycker att det finns tillräckligt mycket kärringsnack på sporthoj, vi behöver väl inte fylla sydskånes med mer....

Viktigast av allt är väl ändå att vara konstruktiv och försöka lösa problemen som uppkommer efter hand. Att slänga ur sig en massa skit bara för sakens skulle klarar nog dom flesta sig utan.

Tycker själv att det i stort sätt fungerar bra på srw, inga större saker som hänt när jag kört i år och dom flesta har ju jäkligt kul när dom kör.Kan bara säga att jag är tacksam för att det finns flaggisar och styrelse :banana :Bugar utan dom hade jag fått köra gata:confused:
 

Ninjaextreme

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Varberg
Hoj
Kawasaki ZX10
Ja, det är ju helt galen att ha regler för hur man ska agera som flaggis och vem (och vad) som får vara vid banen:rolleyes:
Och så krävs det godkänt hoj, full utrustning på föraren, flagreglar på banan, ambulans på plats... -de är ju vansinniga i SSEMSE
b185.gif

Har en fundering när du skriver 'Ambulans på plats'?
Menar du en Akutambulans med personal, ett fordon som är registrerat att användas som ambulans, så att säga en Akutambulans från landstinget vilket kostar oerhört mycket.
Eller är det ok att bara ställa dit en utrangerad ambulans, utan utrustning och särskild kompetent personal för ändamålet?
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Har en fundering när du skriver 'Ambulans på plats'?
Menar du en Akutambulans med personal, ett fordon som är registrerat att användas som ambulans, så att säga en Akutambulans från landstinget vilket kostar oerhört mycket.
Eller är det ok att bara ställa dit en utrangerad ambulans, utan utrustning och särskild kompetent personal för ändamålet?

SSEMSE har alltid en ambulans på plats från ViaMedici. Finns mer info om företaget här
De kör i normalfallet för region Skåne och har således både utrustning och personal som uppfyller region Skånes krav för en akutambulans.

SSEMSE har alltid satt säkerheten främst så därför väljer vi att lägga den extra summan pengar det kostar på just detta.
OM olyckan skulle vara framme och någon blir allvarligt skadad (vilket vi som tur är har varit ganska förskonade från) så tror jag att alla som kör med oss uppskattar att de finns på plats och kan ge samma behandling på plats som en normal akutambulans.

Vi har dessutom inför denna säsong haft en utbildning för alla instruktörer, depåchefer och styrelsemedlemmar om hur man placerar en skadad på spine board för att kunna bistå ambulanspersonalen med detta om det skulle behövas.

//Daniel, suppleant SSEMSE
 

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Skurup
Hoj
ZX-636R ´04
Eller är det ok att bara ställa dit en utrangerad ambulans, utan utrustning och särskild kompetent personal för ändamålet?
:va:rolleyes: ärligt talat! hur kan du tro det:confused: Ja ursäkta, du har tydligen inte kört med föreningen, och Dede förklarar bra, men hallå... i mitt huvud vore det helt galen med ett sånt scenarie... Vi ses väl på nästa körning då:tummenupp
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Att SSEMSE har en RIKTIG ambulans vet jag!:tummenupp
Men frågan gjorde mig nyfiken, kan (får) den i händelse av en allvarlig olycka köra iväg som utryckningsfordon?
(OBS ingen kritik eller så, jag vet att man värnar om säkerhet blev bara nyfiken. Samtidigt som jag vet att man ibland inväntat andra ambulanser vid olyckor.)
 

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
Att SSEMSE har en RIKTIG ambulans vet jag!:tummenupp
Men frågan gjorde mig nyfiken, kan (får) den i händelse av en allvarlig olycka köra iväg som utryckningsfordon?
(OBS ingen kritik eller så, jag vet att man värnar om säkerhet blev bara nyfiken. Samtidigt som jag vet att man ibland inväntat andra ambulanser vid olyckor.)

Ja, det får den.

De har direktkontakt med SOS precis som andra ambulanser.

Ambulansen är utrustad med precis samma utrustning, i värsta fall kan de söva patienten på plats, precis som de som dagligen kör på gatan.

Personalen som jobbar med ambulansen har samma utbildning och jobbar till vardags inom ambulanssjukvården.

Mvh

Daniel P, SSEMSE styrelse
 

Ninjaextreme

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Varberg
Hoj
Kawasaki ZX10
Du, jag har jobbat med ViaMedici och vet hur de jobbar, behöver inga länkar.


:va:rolleyes: ärligt talat! hur kan du tro det:confused: Ja ursäkta, du har tydligen inte kört med föreningen, och Dede förklarar bra, men hallå... i mitt huvud vore det helt galen med ett sånt scenarie... Vi ses väl på nästa körning då:tummenupp

:va:rolleyes: ärligt talat! hur kan du tro det:confused: Ja ursäkta, du har tydligen inte kört med föreningen, och Dede förklarar bra, men hallå... i mitt huvud vore det helt galen med ett sånt scenarie... Vi ses väl på nästa körning då:tummenupp

Du kan ju inte citera en bit av en text, LÄS!
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top